Η δύναμη της διαφήμισης είναι μεγάλη και αναμφισβήτητη. Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι με τους οποίους ένα διαφημιστικό μήνυμα επιδρά στην ψυχολογία των καταναλωτών και επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά του. Είτε πρόκειται για τηλεοπτική, έντυπη ή ψηφιακή διαφήμιση, εάν σχεδιαστεί προσεκτικά και χαρακτηρίζεται από ένα αυθεντικό, πρωτότυπο και ελκυστικό μήνυμα είναι σίγουρο πως θα καταφέρει να επηρεάσει σε ένα μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που μεγάλα και ισχυρά brands, τα οποία θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι ιδιαίτερα γνωστά και δημοφιλή, εξακολουθούν να επενδύουν εκατομμύρια στη διαφήμιση. Εταιρίες όπως η Coca Cola, η Colgate αλλά και η Nike έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα ισχυρό brand name αξιοποιώντας τη διαφήμιση, και συνεχίζουν άοκνα να παράγουν και να διανέμουν διαφημιστικά μηνύματα χωρίς να επαναπαύονται στη δημοφιλία τους.
Η διαφήμιση θεωρείται κατά πολλούς – και όχι αδίκως – ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια των επιχειρήσεων. Μέσω αυτής μπορούν να καλλιεργήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης καθώς και να χτίσουν μια συνέπεια και μια συνέχεια μέσα στον χρόνο. Όσο πιο συχνά και πιο έντονα έρχονται σε επαφή οι καταναλωτές με ένα brand, μέσω της διαφήμισης, τόσο πιο πιθανό είναι να αρχίσουν να αναπτύσσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοεπίδρασης. Βασική απόδειξη αποτελεί άλλωστε το γεγονός πως οι καταναλωτές, μέσω των επαναλαμβανόμενων διαφημιστικών μηνυμάτων, συνδέουν ένα brandμε μια αίσθηση, μια κατάσταση ή απλά ένα χρώμα. Η Coca Cola για παράδειγμα έχει καταφέρει να συνδυάσει το κόκκινο χρώμα με το brand της, ενώ αντίστοιχα η Sprite επενδύει σε διαφημιστικά μηνύματα τα οποία συνδυάζουν την αίσθηση της δροσιάς και της ανακούφισης από τον καύσωνα με ένα ποτήρι παγωμένης Sprite.
Μια επιτυχημένη διαφήμιση καταφέρνει άλλωστε να καλλιεργήσει την επιθυμία στον καταναλωτή να προχωρήσει σε μια αγορά, ελαχιστοποιώντας τυχόν αμφιβολίες που μπορεί να έχει για ένα προϊόν. Ένα διαφημιστικό μήνυμα έχει τη δύναμη να εξαλείψει τυχόν αμφιβολίες που έχει ένας καταναλωτής, ως προς το εάν μια αγορά είναι συμφέρουσα, και επιχειρεί να τον πείσει πως θα μείνει ικανοποιημένος από την επιλογή του. Πολλές φορές ένα διαφημιστικό μήνυμα δεν οδηγεί άμεσα και απευθείας σε μια αγορά. Ωστόσο καλλιεργεί την επιθυμία και παράλληλα χτίζει μια σχέση εμπιστοσύνης του καταναλωτή με το brand, κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει κάποια στιγμή τον καταναλωτή στην αγορά.
Εκτός του ότι η διαφήμιση επηρεάζει την ψυχολογία των καταναλωτών, εγείροντας συναισθήματα και δημιουργώντας την επιθυμία για αγορές, ένα διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να απλοποιήσει αισθητά τη διαδικασία της αγοράς.
Αρκεί κανείς να αναλογιστεί πόσο εύκολη έγινε γίνει η ζωή των καταναλωτών χάρη στις διαδικτυακές διαφημίσεις και τα social media ads, τα οποία όχι απλά δημιουργούν την επιθυμία για αγορές αλλά επιτρέπουν την ολοκλήρωσή τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα αμέσως μόλις πεισθούν από ένα διαφημιστικό μήνυμα να προχωρήσουν και στην αντίστοιχη αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Πλέον η διαφήμιση, αξιοποιώντας τα digital tools και τις προηγμένες τεχνολογίες, φτάνει στα μάτια των καταναλωτών που έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν ένα διαφημιστικό μήνυμα ελκυστικό, να επηρεαστούν από αυτό και να προχωρήσουν άμεσα σε αγορές.
Οι διαφημίσεις επιδρούν με πολλαπλούς τρόπους στην ψυχολογία των καταναλωτών πλέον, καθώς βοηθούν μια επιχείρηση να χτίσει ένα ισχυρό brand, καλλιεργούν την επιθυμία για αγορά στους καταναλωτές και παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα άμεσης και εύκολης ολοκλήρωσης μιας αγοράς. Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε που όλα τα μεγάλα brands συνεχίζουν να επενδύουν εκατομμύρια στις διαφημίσεις και να αξιοποιούν εργαλεία όπως το Digital Marketing για μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική παρουσία και προσέλκυση πελατών.
Η AI τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στον χώρο του Marketing και κερδίζει έδαφος μέρα με την μέρα!
Έχετε φτιάξει το site σας ανάλογα με τις τελευταίες τάσεις της αγοράς αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο; Δείτε μερικές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να μην αποχωρούν οι επισκέπτες και να αυξηθεί ο χρόνος παραμονής τους ώστε να μπορέσετε να τους μετατρέψετε σε πελάτες της επιχείρησής σας.
Αν η επιχείρησή σου έχει επιβιώσει ως τώρα χωρίς ιστοσελίδα, μάλλον θα αναρωτιέσαι: Χρειάζομαι όντως μία ιστοσελίδα για την επιχείρησή μου; Ποιο είναι το όφελος αν η επιχείρηση μου βγάζει ήδη τα προς το ζην;
Τι πρέπει να κάνετε και τι πρέπει να αποφύγετε σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων. Οι αρχές κάνουν συστάσεις και δίνουν προθεσμία συμμόρφωσης 2 μήνες σε όλους όσους διατηρούν ιστοσελίδα ή e-shop!
Το SSL είναι ένα Secure Socket Layers ή αλλιώς Ηλεκτρονικό Πιστοποιητικό και εξασφαλίζει την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων, αποτρέποντας την υποκλοπή δεδομένων.