Η AI τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στον χώρο του Marketing και κερδίζει έδαφος μέρα με την μέρα!
Το 2020 θα είναι μια χρονιά κατά την οποία η τεχνητή νοημοσύνη, η αλλιώς AI, θα κυριαρχεί στον κόσμο του Marketing, και όχι μόνο. Ήδη η AI βρίσκεται παντού γύρω μας, τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας καθημερινότητα και η εξάπλωσή της είναι ραγδαία μέρα με την μέρα. Οι περισσότερες ταινίες και σειρές που παρακολουθεί κανείς στο Netflix, ή τα προϊόντα που βάζει στο καλάθι του στο Amazon, προέρχονται από προτάσεις που γίνονται βάσει αλγορίθμων που στηρίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα εντολών και τεχνολογίας, το οποίο είναι σε θέση να διαβάζει τις κινήσεις και τις προτιμήσεις ενός καταναλωτή και στη συνέχεια να του προτείνει υπηρεσίες και αγαθά τα οποία ταιριάζουν στις ανάγκες του.
Κάθε φορά που κάνουμε μια αναζήτηση στην Google, ψάχνουμε στους χάρτες του κολοσσού της τεχνολογίας ή χρησιμοποιούμε την Google assistant για να μας κατευθύνει, οι πληροφορίες σχετικά με την καταναλωτική μας συμπεριφορά αλλά και τα προσωπικά μας χαρακτηριστικά αποθηκεύονται και με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης ακολουθούν προσωποποιημένες διαφημίσεις, ή πληροφορίες που λαμβάνουμε κατά την πλοήγησή μας στο διαδίκτυο. Ακόμη και έτσι ωστόσο η AI βρίσκεται προς το παρόν σε “βρεφική ηλικία” και οι περισσότεροι marketers πιστεύουν ότι τα επόμενα χρόνια θα κυριαρχεί σε όλους τους τομείς. Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το MIT αποδεικνύει ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις ήδη χρησιμοποιούν κάποια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης για να διευκολύνουν τους καταναλωτές τους και να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία.
Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη
Η AI υπό μια απλή και εκλαϊκευμένη ερμηνεία είναι “η επιστήμη που κάνει τις μηχανές πιο έξυπνες”. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης οι ιστοσελίδες, το διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι τηλεοράσεις, ένα ρολόι ή ένα κινητό τηλέφωνο αποκτούν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν μια κάποια μορφή… σκέψης. Τα πιο μεγάλα brands που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι της τεχνολογίας επενδύουν εδώ και αρκετά χρόνια δεκάδες εκατομμύρια στην τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να αναπτύξουν εφαρμογές ικανές να συμπεριφέρονται σαν να λειτουργούν αυτόνομα με τη δική τους νόηση.
Στο κομμάτι του digital marketing, η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει συνεχώς έδαφος. Ο λόγος; Αποτελεί ένα πανίσχυρο όπλο με το οποίο μπορεί κανείς να “διαβάσει” τις συμπεριφορές των καταναλωτών, να διαμορφώσει το προφίλ τους και να τους προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Κάθε φορά που αγοράζουμε ένα βιβλίο από το Amazon, οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να μας προτείνουν βιβλία με αντίστοιχο περιεχόμενο τα οποία επίσης μπορεί να μας αρέσουν. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και όταν διαβάζουμε ένα άρθρο σε κάποιο blog και ακολούθως μας εμφανίζεται μια λίστα με άλλα άρθρα τα οποία επίσης μπορεί να μας αρέσουν. Το παράδοξο; Οι αλγόριθμοι αυτοί φαίνεται πως τις περισσότερες φορές πέφτουν μέσα. Συνεπώς η μελέτη όλων των εξελίξεων που συνδέονται με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί ζητούμενο για κάθε επαγγελματία που ασχολείται με το Marketing ή επενδύει σε αυτό. Ταυτόχρονα, η τεχνητή νοημοσύνη λύνει τα χέρια των marketers καθώς τους προσφέρει πολύτιμα εργαλεία τα οποία αυτοματοποιούν μια σειρά από καθημερινά τους tasks ενώ παράλληλα επιτρέπει την πιο άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλά ένα νέο trend που οφείλουν όλοι να ακολουθήσουν, αλλά το παρόν και το μέλλον και φαίνεται πως έχει πάρα πολλά ακόμη να προσφέρει.
Τα trends του 2020
Η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο σύγχρονο Marketing το 2020 και ήδη υπάρχουν κάποια βασικά trends τα οποία ξεχωρίζουν και σίγουρα αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής.
1. Αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο
Μια καινοτομία την οποία επιτρέπει η AI και μπορεί να λύσει τα χέρια κάθε marketer είναι η δυνατότητα άμεσης αλληλεπίδρασης με το κοινό σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν αναπτυχθεί εφαρμογές οι οποίες δίνουν τέτοια δυνατότητα, και μπορεί κανείς να αλληλεπιδρά άμεσα με τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας ή τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το 2020 τέτοιου είδους εφαρμογές θα γνωρίσουν ακόμη μεγαλύτερη άνθιση και πρέπει να τους δοθεί η δέουσα προσοχή.
2. Καλύτερη στόχευση νέου κοινού
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη σε θέση να προβλέψει τις επιθυμίες και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και να τους προτείνει πιθανές επόμενες αγοραστικές κινήσεις. Το 2020 οι αλγόριθμοι που αναπτύσσονται με αυτή την τεχνολογία θα είναι σε θέση να προσφέρουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, καθώς θα μπορούν να στοχεύουν στο κοινό το οποίο είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει με ένα μήνυμα. Έτσι θα εντοπίζουν τους νέους πελάτες μιας επιχείρησης και θα τους προβάλλουν στοχευμένες προσφορές και εκπτώσεις στις οποίες θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντισταθούν.
3. Μεγαλύτερη αφοσίωση
Χάρη στους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν AI, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αφοσίωση των καταναλωτών ενώ ταυτόχρονα μια επιχείρηση είναι σε θέση να κρατήσει ζεστούς τους πελάτες της, προσφέροντάς τους ακριβώς αυτό που θέλουν. Αυτό φαίνεται πως το γνωρίζουν πολύ καλά οι marketers και πως πρόκειται για ένα trend το οποίο θα σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη άνοδο το 2020. Με την τεχνητή νοημοσύνη οι επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να φέρουν ξανά στην πόρτα τους πελάτες που τους είχαν χάσει (ή θα τους έχαναν σε διαφορετική περίπτωση) ενώ πλέον οι διαφημιστικές καμπάνιες στηρίζονται σε προηγμένους αλγόριθμους AI.
4. Απόλυτη ακρίβεια στατιστικών
Για να μετρήσει κανείς την αποδοτικότητά των ενεργειών της μιας επιχείρηση βασίζεται πάντα στα στατιστικά στοιχεία τα οποία είναι σε θέση να συγκεντρώσει. Το ίδιο συμβαίνει και κατά τη δημιουργία των προωθητικών ενεργειών της, οι οποίες βασίζονται κυρίως σε στατιστικά δεδομένα τα οποία μαρτυρούν συμπεριφορές, τάσεις και επιθυμίες των καταναλωτών. Με την AI η συγκομιδή και ανάλυση τέτοιων στοιχείων γίνεται πιο εύκολη από ποτέ, ενώ επιτυγχάνεται και μεγαλύτερη ακρίβεια. Συνεπώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μετατραπεί στον πιο κρίσιμο σύμμαχο κάθε επιχείρησης στη διαδικασία μελέτης των καταναλωτικών συμπεριφορών.
5. Προσωποποιημένο περιεχόμενο
Το σύγχρονο digital marketing επενδύει αρκετά στην παραγωγή προσωποποιημένου περιεχομένου και διαφημιστικών καμπανιών, που είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις εκάστοτε ανάγκες των δυνητικών καταναλωτών. Η AI προσφέρει τη δυνατότητα της δημιουργίας προσωποποιημένου content το οποίο απευθύνεται στον κάθε χρήστη ξεχωριστά και συνεπώς παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και καλύτερα ποσοστά αποδοτικότητας. Μόνο απαρατήρητο δεν μπορεί να περάσει άλλωστε το γεγονός πως σχεδόν οι μισοί marketers που χρησιμοποιούν AI το κάνουν για αυτόν ακριβώς τον λόγο, και πρόκειται για μια τάση που αναμένεται να γνωρίσει ραγδαία άνοδο το 2020.
6. Σύμμαχος στο e-mail marketing
Στο digital marketing ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι e-mail marketing εκστρατείες. Το να δημιουργήσει κανείς ένα στοχευμένο newsletter και να το αποστείλει στους κατάλληλους αποδέκτες αποτελεί σαφή προτεραιότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη μέσω των αλγορίθμων και των εφαρμογών που προσφέρει, δίνει τη δυνατότητα αποστολής τέτοιου είδους προσωποποιημένων e-mails, τα οποία μάλιστα μπορούν να φτάνουν σε συγκεκριμένους παραλήπτες με απόλυτη ακρίβεια χρόνου. Έχοντας τη δυνατότητα πρόβλεψης ακόμη και του χρόνου κατά τον οποίο πρέπει ένα e-mail να φτάσει στον παραλήπτη του, ώστε να υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες ανάγνωσης, η τεχνητή νοημοσύνη είναι σίγουρα η καλύτερη σύμμαχος του e-mail marketing.
7. Το marketing γίνεται πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό
Πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν πως σε ένα ποσοστό άνω του 90%, οι marketers που ήδη εφαρμόζουν AI τεχνολογία στις καμπάνιες τους δηλώνουν πως η τεχνητή νοημοσύνη κάνει τους ίδιους πιο αποδοτικούς και αποτελεσματικούς. Η τεχνητή νοημοσύνη γλιτώνει χρόνο, αυτοματοποιεί τα tasks που έχουν να ολοκληρώσουν οι marketers και προσφέρει τη δυνατότητα μεγαλύτερης ανάλυσης δεδομένων, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για το Marketing κάθε επιχείρησης.
8. Φωνητικές εντολές
Η νέα τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη χρήση του διαδικτύου είναι η εφαρμογή φωνητικών εντολών τόσο στην αναζήτηση πληροφοριών όσο και στην πλοήγηση. Οι χρήστες επιλέγουν φυσικά την ευκολία τους και προς αυτή την κατεύθυνση προτιμούν αντί να γράφουν μια φράση σε κάποια μηχανή αναζήτησης, να την εκφωνούν. Μόνο απαρατήρητο δεν πρέπει να περνά το γεγονός πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 30% των αναζητήσεων και πλοηγήσεων στο διαδίκτυο θα πραγματοποιείται χωρίς τη χρήση οθόνης το 2020. Μεγάλοι κολοσσοί όπως η Amazon ή η Apple έχουν ενσωματώσει τέτοιου είδους τεχνολογίες στις υπηρεσίες τους ενώ το 2020 περίπου 7 εκατομμύρια συσκευές θα διαθέτουν υποστήριξη φωνητικών εντολών. Η AI φυσικά κρύβεται πίσω και από αυτή την εξέλιξη και είναι ακόμη ένα trend το οποίο θα γνωρίσει άνοδο μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
9. Απλοποίηση πωλήσεων
Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει τη δυνατότητα απλοποίησης των διαδικασιών πώλησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και κατά πολλούς αποτελούν το μέλλον των πωλήσεων. Μέχρι το 2020, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 30% των παγκόσμιων εταιριών θα χρησιμοποιεί τεχνολογία AI τουλάχιστον σε ένα στάδιο πώλησης. Την ίδια στιγμή οι αλγόριθμοι που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνονται διαρκώς και είναι σε θέση να προβλέπουν ακόμη και τα έσοδα μιας επιχείρησης καθώς και να προσφέρουν μια σειρά από στατιστικά και μετρήσεις ακριβείας.
10. Περισσότερα έσοδα
Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μια επιχείρηση είναι σε θέση να προβλέπει τα έσοδά της αλλά και ταυτόχρονα να κερδίζει περισσότερα. Το 2020 επιχειρήσεις οι οποίες αξιοποιούν στο έπακρο τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης και είναι σε θέση να αξιολογούν αλλά και να προβλέπουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών καλύτερα, θα έχουν κέρδη πολλαπλάσια από άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που έχουν μείνει πίσω στο κομμάτι αυτής της τεχνολογίας.
Πολλαπλά οφέλη
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλά μια νέα τεχνολογία την οποία πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις εάν δεν θέλουν να μείνουν πίσω. Πρόκειται για το μέλλον του επιχειρηματικού κόσμου και για μια φιλοσοφία προσέγγισης πελατών, αλλά και παραγωγής και διάθεσης περιεχομένου, όμοια της οποίας δεν έχει υπάρξει. Χάρη στην AI ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η προσωποποίηση, η προώθηση και η απόδοση αποκτούν μια νέα μορφή και καινοτόμες δυνατότητες.
Στο κομμάτι του σχεδιασμού, μια επιχείρηση μπορεί πλέον να προβλέπει την συμπεριφορά των καταναλωτών, να ορίζει με ακρίβεια τη στρατηγική της και να θέτει προτεραιότητες βάσει αυτών των μοτίβων και στατιστικών και όλα αυτά με τη χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη διαδικασία της παραγωγής περιεχομένου, όπου πλέον content όπως άρθρα, βίντεο, e-mails αλλά και ιστοσελίδες, δημιουργείται μέσω AI τεχνολογίας. Ευφυή αυτοματοποιημένο περιεχόμενο και e-mails, συμβουλές του τύπου “δείτε επίσης” αλλά και νέες δυνατότητες προσαρμογής του content μιας ιστοσελίδας, προσφέρουν μοναδικά εργαλεία προσωποποίησης των υπηρεσιών μιας επιχείρησης, για καλύτερη φυσικά στόχευση.
Την ίδια στιγμή το κομμάτι της προώθησης έχει επίσης ευνοηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη και θα ευνοηθεί ακόμη περισσότερο το 2020. Πλέον προωθητικές ενέργειες όπως οι αυτόματες αναρτήσεις στα social media ή η καλύτερη στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό, στηρίζονται αποκλειστικά στη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης και πρόκειται για ένα trend το οποίο θα γνωρίσει περαιτέρω άνοδο. Φυσικά από τη λίστα με τις ευεργετημένες υπηρεσίες από την εφαρμογή AI δεν θα μπορούσε να λείπει και η απόδοση. Λόγω των υψηλής ακριβείας στατιστικών και μετρήσεων που εξασφαλίζει η τεχνητή νοημοσύνη, όλες οι marketing ενέργειες μπορούν να αξιολογούνται καλύτερα και φυσικά να προβλέπονται συμπεριφορές αλλά και να αποφεύγονται πιθανά λάθη ή παραλείψεις.
Η AI ίσως είναι ήδη παντού
Μέρα με τη μέρα ολοένα και περισσότερες ενέργειες που σχετίζονται με το Marketing αλλά και με την καθημερινότητα μας ευρύτερα, υποστηρίζονται από τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι. Κάνοντας πειράματα με τέτοιου είδους εφαρμογές μια επιχείρηση μπορεί να αντιληφθεί εμπράκτως τα οφέλη από την χρήση AI τεχνολογιών και να κατανοήσει με απτά στοιχεία το πόσο μπορεί να ευνοηθεί στο κομμάτι των πωλήσεων, της στόχευσης νέων – αλλά και υφιστάμενων – πελατών αλλά και στο κομμάτι της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών της.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενταχθεί για τα καλά στην καθημερινότητα του Marketing και πρόκειται για ένα trend το οποίο σίγουρα θα συνεχίσει να απασχολεί για αρκετά χρόνια τους ειδικούς του χώρου. Πράγματα που στο παρελθόν φάνταζαν απίθανα, όπως για παράδειγμα το να μπορεί κανείς με τόση ακρίβεια να υποθέσει μελλοντικές αγορές καταναλωτών ή η αυτοματοποιημένη αλληλεπίδραση με τους πελάτες μιας επιχείρησης, πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ρουτίνας των περισσότερων επιχειρήσεων του πλανήτη. Είναι κάτι παραπάνω από σαφές λοιπόν πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ακόμη μια μόδα που ήρθε, είδε και έφυγε αλλά ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια των marketers και των επιχειρήσεων, το οποίο εάν αξιοποιηθεί σωστά προσφέρει μια μοναδική εμπειρία διαχείρισης των καταναλωτών και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.
Σίγουρα άλλωστε το σενάριο άρθρα σαν και το παρόν να συντάσσονται εξ’ ολοκλήρου από εφαρμογές που κάνουν χρήση AI τεχνολογιών δεν είναι πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας ενώ σε λίγα χρόνια θα αποτελεί – ίσως – μια τετριμμένη παραγωγική διαδικασία.
Η AI τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στον χώρο του Marketing και κερδίζει έδαφος μέρα με την μέρα!
Έχετε φτιάξει το site σας ανάλογα με τις τελευταίες τάσεις της αγοράς αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο; Δείτε μερικές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να μην αποχωρούν οι επισκέπτες και να αυξηθεί ο χρόνος παραμονής τους ώστε να μπορέσετε να τους μετατρέψετε σε πελάτες της επιχείρησής σας.
Αν η επιχείρησή σου έχει επιβιώσει ως τώρα χωρίς ιστοσελίδα, μάλλον θα αναρωτιέσαι: Χρειάζομαι όντως μία ιστοσελίδα για την επιχείρησή μου; Ποιο είναι το όφελος αν η επιχείρηση μου βγάζει ήδη τα προς το ζην;
Τι πρέπει να κάνετε και τι πρέπει να αποφύγετε σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων. Οι αρχές κάνουν συστάσεις και δίνουν προθεσμία συμμόρφωσης 2 μήνες σε όλους όσους διατηρούν ιστοσελίδα ή e-shop!
Το SSL είναι ένα Secure Socket Layers ή αλλιώς Ηλεκτρονικό Πιστοποιητικό και εξασφαλίζει την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων, αποτρέποντας την υποκλοπή δεδομένων.