qualityweb.gr

Τσουχτερό το κόστος για τα Marketplaces – Πώς να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό?

Τη στιγμή που τα κόστη στα Marketplaces ανεβαίνουν ραγδαία, υπάρχει τρόπος για μια επιχείρηση να ξεχωρίσει!

Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια ολοένα αυξανόμενη τάση στην αγορά για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων με τη μορφή του “marketplace”, μια τάση ωστόσο η οποία έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα τσουχτερό κόστος για τις επιχειρήσεις που την ακολουθούν. Ως “marketplace” ορίζεται συνήθως η συγκέντρωση επιχειρήσεων που διαθέτουν προς πώληση διάφορα προϊόντα σε μια online πλατφόρμα, το οποίο επισκέπτονται οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Αυτή η μορφή διαδικτυακών πωλήσεων έχει οδηγήσει αρκετές επιχειρήσεις στο να ακολουθούν ένα μοντέλο, το οποίο ενδεχομένως να μην τους συμφέρει πλήρως, για να μην χαθούν μέσα στον ανταγωνισμό και να μπορέσουν να παραμείνουν ζωντανές. Ωστόσο τα Marketplaces δεν είναι το άλφα και το ωμέγα των διαδικτυακών πωλήσεων, ενώ μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing μπορεί σίγουρα να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Γίνεται της… προσφοράς!
 Τα Marketplaces έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένα, καθώς δίνουν ανταγωνιστικές τιμές στους χρήστες αλλά προβάλουν και τις επιχειρήσεις. Ωστόσο έχει διεισδύσει ένα μέρος των “μη ποιοτικών” επιχειρήσεων, όπου δημιουργούν “κράχτες” για να ανέβουν θέση και να προβληθούν στην πρώτη σελίδα. 
Πρακτικά, στα σύγχρονα Marketplaces συναντά κανείς άπειρα καταστήματα πολλά εκ των οποίων μάλιστα υπόσχονται τις “καλύτερες τιμές” της αγοράς, προσφέροντας σε αρκετές περιπτώσεις χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα, ενώ δεν είναι λίγα τα περιστατικά με τις επιχειρήσεις “φούσκες” που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξαφανίζονται. Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθεια τους να μην μείνουν στην αφάνεια, μπαίνουν στην λογική των Marketplaces, τα οποία ωστόσο κρατούν προμήθειες ανά αγορά (και μάλιστα σημαντικές) ή ανά κλικ. Σίγουρα τα Marketplaces μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να αυξήσει τις πωλήσεις της, ωστόσο εάν κάποιος περιοριστεί ή αναλωθεί μόνο σε αυτά, θα δει τα έσοδα του να περιορίζονται αντίστοιχα!

Το σωστό πλάνο ξεχωρίζει
Για να καταφέρει μια επιχείρηση να βγει απ’ αυτόν τον περιορισμό εσόδων, αλλά και να για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό η λύση είναι μια: Digital Marketing πλάνο! Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης marketing στρατηγικής είναι σίγουρα το κλειδί που μπορεί να ξεκλειδώσει εναλλακτικές πόρτες ανάπτυξης σε κάθε επιχείρηση και να τη βοηθήσει να βρει τον δρόμο της μέσα στο αχανή κόσμο του διαδικτύου. Ένα τέτοιο πλάνο οφείλει να περιλαμβάνει την αξιοποίηση των διαθέσιμων διαφημιστικών καναλιών αλλά και τη στρατηγική παρουσία σε αυτά τα κανάλια. Μέσω στοχευμένων ενεργειών προβολής, μια επιχείρηση μπορεί να οριοθετήσει το brand της, να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα θετική εικόνα της εταιρείας, να καθιερώσει ένα λογότυπο και να καθορίσει μια γενικότερη αίσθηση προς το καταναλωτικό κοινό. Στο διαδίκτυο υπάρχουν διαθέσιμα τέτοιου είδους εργαλεία (google ads, social media, seo, email marketing κα), τα οποία εάν κάποιος τα αξιοποιήσει σωστά μπορεί να δημιουργήσει το κατάλληλο περιεχόμενο, που θα προωθεί ένα συγκεκριμένο brand και θα το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Έμφαση στο remarketing
Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο σύγχρονο digital επιχειρηματικό περιβάλλον διαδραματίζει το remarketing. Πρόκειται για τη διαδικασία κατά την οποία μια επιχείρηση προβάλει συγκεκριμένο “περιεχόμενο” σε χρήστες του διαδικτύου οι οποίοι έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα της, έχουν αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό της ή έχουν ολοκληρώσει κάποια αγορά σε αυτήν. Το remarketing προσεγγίζει “έτοιμους” πελάτες, τους οποίους εάν τους προσελκύσει κάποιος σωστά θα τους μετατρέψει σε μόνιμα καταναλωτικό κοινό. Πώς λειτουργεί το remarketing; Ένας κώδικας τεχνολογίας ενσωματώνεται στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης. Όταν κάποιος επισκέπτης εισέλθει σε αυτή, κάνει κλικ σε κάποιο προϊόν ή προβεί σε κάποια άλλη ενέργεια μέσα στον ιστότοπο, η “συμπεριφορά” του αποθηκεύεται και οι διαφημίσεις της επιχείρησης εμφανίζονται σε άλλες ιστοσελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης.

 

Τα Marketplaces μπορούν να προσφέρουν τέτοιου είδους κοινό, το οποίο μέσω του remarketing να μετατραπεί σε “εύκολη πώληση”. Για να γίνει αυτό απαιτείται μια ολοκληρωμένη ψηφιακή Φη οποία θα μετατρέπει τους επισκέπτες που φτάνουν στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης από κάποιο Marketplace σε μελλοντικούς αγοραστές, και φανατικό κοινό της επιχείρησης. Δεν αρκεί απλά να περιμένει κάποιος από ένα Marketplace να του φέρει πελάτες (και μάλιστα έναντι αμοιβής). Μια επιχείρηση που θέλει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της πρέπει να εκμεταλλεύεται κάθε κανάλι επικοινωνίας, είτε αυτό παράγει άμεσες πωλήσεις είτε όχι. Ένας χρήστης που φθάνει στο e-shop μιας επιχείρησης μέσω ενός Marketplace, αλλά δεν προχωράει σε κάποια αγορά, μπορεί να προσεγγιστεί μέσω του remarketing και να επιστρέψει μετά από λίγο απευθείας στο ηλεκτρονικό κατάστημα, πραγματοποιώντας άμεσες αγορές. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται συστηματική μελέτη των χαρακτηριστικών των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας, η χάραξη μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής αλλά και η έμφαση στη λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά.
Τα Marketplaces μπορούν με την κατάλληλη καθοδήγηση από ειδικούς του digital marketing να μετατραπούν σε ένα πολύτιμο εργαλείο για την προσέλκυση νέων πελατών, ενώ μια κατάλληλα δομημένη στρατηγική επικοινωνίας μπορεί να κάνει μια επιχείρηση να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσει ένα εύκολα αναγνωρίσιμο brand.

Αν σε ενδιαφέρει να βελτιώσεις την επισκεψιμότητα & την εικόνα του site σου, μίλα με έναν αξιόπιστο συνεργάτη!

Σχόλια

    Γράψε σχόλιο

    Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
    Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

    Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
    & θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
    πλάνο για την επιχείρησή σου.

    Newsletter

    ×