Πολλές φορές είναι δύσκολο για τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας να προσθέσουν προϊόντα στο καλάθι τους και αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως:
- Outdated σχεδιασμός της ιστοσελίδας.
Μια ιστοσελίδα που έχει φτιαχτεί πριν 3 χρόνια και δεν έχει γίνει κάποιο optimize, στο κόσμο του digital marketing θεωρείται ξεπερασμένη.
- Η ιστοσελίδα δεν έχει φτιαχτεί με “mobile first” λογική.
Μια ιστοσελίδα που δεν είναι εύχρηστη στις κινητές συσκευές το 2022, δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης.
- Δεν αξιοποιεί τις σύγχρονες δυνατότητες/λειτουργίες που απαιτούνται από έναν χρήστη για να ολοκληρώσει τις αγορές του.
Μία σύγχρονη ιστοσελίδα πρέπει να ελαχιστοποιεί το χρόνο που ξοδεύει ένας χρήστης για να πραγματοποιήσει μία αγορά, καθώς ο ανταγωνισμός πλέον είναι υπέρογκος.
Παρακάτω σου παραθέτω 3 απαραίτητες συμβουλές για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα οι οποίες βασίζονται σε δεδομένα που συλλέχτηκαν από το Databox & το Big Commerce. Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν έχει κάτι από τα παρακάτω, καλό θα ήταν να σκεφτείς το άμεσο update της ιστοσελίδας σου, καθώς σταδιακά θα δεις τα έσοδα σου να συρρικνώνονται και το brand σου να βγαίνει «εκτός».
- Σιγουρέψου πως τα κουμπιά για την προσθήκη στο καλάθι, αλλά και το checkout process είναι πολύ εύκολο να τα βρει ένας επισκέπτης.
- Δώσε την δυνατότητα στους επισκέπτες σου να προσθέτουν ένα προϊόν στο καλάθι ενώ βρίσκονται στο category view.
- Δώσε την δυνατότητα στους επισκέπτες σου να μπορούν να δουν τα περιεχόμενα του καλαθιού τους ενώ βρίσκονται σε οποιαδήποτε σελίδα.
Έχοντας καλύψει τους βασικούς κανόνες όσον αφορά το add-to-cart process, είναι καιρός να πάμε και στο πιο σημαντικό κομμάτι αυτού του άρθρου, το checkout process. Αν σε έναν χρήστη ο δρόμος προς την αγορά δεν είναι «στρωμένος με ροδοπέταλα», ετοιμάσου να σε χαντακώσουν τα μεγάλα ποσοστά εγκατάλειψης στο καλάθι και να αναρωτιέσαι γιατί δεν έχεις τις απαραίτητες πωλήσεις ώστε η επιχείρησή σου να είναι βιώσιμη.
Παρακάτω σου παραθέτω κάποιες καίριες συμβουλές που αφορούν το checkout process και ισχύει ακριβώς ότι σου ανέφερα και στο add-to-cart process, ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
- Μείωσε στο ελάχιστο τις πληροφορίες που ζητάς από έναν χρήστη για να ολοκληρώσει την αγορά του. Κάποιες έξυπνες κινήσεις που μπορείς να κάνεις είναι να δώσεις την δυνατότητα στον χρήστη να εισάγει τα στοιχεία του αυτόματα μέσω του Facebookή του Gmail του.
- Δημιούργησε έναν οδηγό που θα κατευθύνει τον χρήστη & ένα process bar σε όλη την διάρκεια του checkout.
- Θα πρέπει να προσφέρεις πολλούς διαθέσιμους τρόπους πληρωμής. Όταν λέω πολλούς- το ΕΝΝΟΩ – καθώς δεν νομίζω να θες να χάσεις ούτε έναν πελάτη επειδή πιστεύεις πως οι χρήστες δεν ψωνίζουν με «αυτόν» τον τρόπο πληρωμής, καθώς η σκέψη αυτή βασίζεται απλά σε επιλεκτική στατιστική.
- Διασφάλισε την ασφάλεια των συναλλαγών σου & κάνε τον χρήστη να νιώσει ασφάλεια να καταχωρήσει τα στοιχεία πληρωμής του στην ιστοσελίδα σου. Για να πετύχεις το συγκεκριμένο task, θα πρέπει να δημιουργήσεις πολύ αναλυτικά και καλογραμμένα κείμενα σχετικά με τους όρους συναλλαγών, πολιτική επιστροφών, όροι αποστολής και οτιδήποτε άλλο έχεις ξεχάσει να συμπληρώσεις από όταν παρέλαβες την ιστοσελίδα σου.
Έχοντας διασφαλίσει πως ο χρήστης θα προσθέσει με ευκολία το προϊόν σου στο καλάθι και στη συνέχεια θα μπορεί με εύκολο, ξεκούραστο και γιατί όχι διασκεδαστικό τρόπο να σου δώσει τα λεφτά του….ξεμπερδέψαμε;
…ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΌΧΙ!
- Το να αγοράσει κάποιος μία φορά ένα προϊόν από εσένα και στη συνέχεια να ξεχάσει ότι υπάρχεις, δεν νομίζω μακροπρόθεσμα να βοηθήσει την ανάπτυξη και την ευημερία της επιχείρησής σου, για αυτό…. Βοήθησε τους πελάτες σου να επιστρέψουν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα…Ο αυξανόμενος αριθμός επαναλαμβανόμενων πελατών με την πάροδο του χρόνου, είναι ο μόνος τρόπος να δεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα να μεγαλώνει, να αυξάνει τα έσοδα του και να χτίσεις το brand σου.
- Πάμε λοιπόν σε μερικές συμβουλές, που θα ήθελα να λάβεις σοβαρά υπόψιν και να ξεκινήσεις να τις εφαρμόζεις ΧΘΕΣ .
- Παρότρυνε τους νέους πελάτες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, να δημιουργήσουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα σου.
- Δώσε δωρεάν δείγματα ή έξτρα δωράκια σε κάποιον που αγοράζει για πρώτη φορά από εσένα.
- Πρέπει να στέλνεις τακτικά ενημερωτικά email στους πελάτες σου. Τα ενημερωτικά mails περιλαμβάνουν, νέες αφίξεις προϊόντων, σημαντικές ανακοινώσεις της επιχείρησης, εκπτωτικές περιόδους ή απλά ένα «Γεια σου είμαι εδώ, θέλω να αγοράσεις ξανά, σε ΠΑΡΑΚΑΛΩ» (εντάξει ίσως όχι το τελευταίο, αλλά πιάνεις το νόημα).
- Ξεκίνα κάποιο σενάριο loyalty, με point system ή οτιδήποτε άλλο θα ήθελες να εφαρμόσεις, δίνοντας επιπλέον κίνητρα στους πελάτες σου, να σε προτιμούν ξανά και ξανά. Ας πάρουμε για παράδειγμα την εφαρμογή του BOX, η οποία για κάθε € που ξοδεύεις σου δίνει κάποιους πόντους που μπορείς να τους εξαργυρώσεις στις επόμενες παραγγελίες σου.
Ξεκίνα να αρθρογραφείς στο blog της ιστοσελίδας σου. Το blog είναι ο μοναδικός τρόπος να αποδείξεις στους επισκέπτες σου, ότι είσαι γνώστης του αντικειμένου σου και παράλληλα να επικοινωνείς το Brand message. Πάρε για παράδειγμα το άρθρο που διαβάζεις τώρα. Προσπαθώ με απλά και λογικά επιχειρήματα που δεν μπορείς να αντικρούσεις, να σου δώσω να καταλάβεις πως γνωρίζω πολύ καλά το αντικείμενο μου, να σε βοηθήσω να βρεις τα κενά σου και στη συνέχεια να έρθεις σε εμένα και να σου πουλήσω τις υπηρεσίες μου. Αυτό που κάνω εγώ εδώ σε αυτό το άρθρο, πρέπει να το κάνεις και εσύ στο δικό σου Blog ( αν δεν ξέρεις πως, μη φοβάσαι , εδώ είμαι εγώ).
- Να είσαι ενεργός στα social media &να προσφέρεις ταχύτατη εξυπηρέτηση στους πελάτες σου. Ας είμαστε ειλικρινείς, είναι πολύ πιο εύκολο να στείλουμε σε μία επιχείρηση κάποιες ερωτήσεις που μας απασχολούν στα social media, από το να συντάξουμε κάποιο email, πόσο μάλλον να πάρουμε τηλέφωνο. Χρησιμοποίησε το αυτό σαν οδηγό και απάντα επιτέλους στα σχόλια και τα μηνύματα των πελατών σου, δεν είναι δύσκολο.
Αυτό ήταν… ή μήπως όχι;
Όχι για αυτό το άρθρο σήμερα τελειώσαμε. Θα πρέπει να ακολουθήσεις κατά γράμμα τις συμβουλές μου, για να βοηθήσεις τον εαυτό σου να κατανοήσει αν η ιστοσελίδα σου είναι αποτελεσματική ή όχι.
Να θυμάσαι πως κάθε ιστοσελίδα είναι μοναδική και οι λύσεις πρέπει να είναι πάντα εξατομικευμένες. Ακόμα και αν εφαρμόσεις όσα σου είπα, σου εγγυώμαι πως πάντα θα υπάρχει έξτρα χώρος για βελτίωση και αυτή είναι η χαρά της επιχειρηματικότητας.