Τι έγινε
Η Apple με το τελευταίο της Update, περιορίζει σε σημαντικό βαθμό τα δεδομένα των χρηστών που διαμοιράζετε με το Facebook, προτρέποντας τους χρήστες να μην παραχωρούν τα δεδομένα τους στην πλατφόρμα.
Γιατί
Η Apple θέλει να εξασφαλίσει για τους χρήστες της μέγιστη προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Πώς
Όσοι είστε χρήστες iOS θα έχετε παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα το παρακάτω μήνυμα.
Τι έχει επηρεαστεί
Τι σημαίνει αυτό για τις διαφημίσεις σου στο Facebook?
Τα πρόωρα στατιστικά έχουν δείξει πως το 83% των χρηστών έχουν απορρίψει την καταγραφή των δεδομένων τους από την διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook. Αυτό δείχνει μία επιπλέον μεταστροφή του κόσμου σχετικά με την προστασία των δεδομένων του (μετά το GDPR).
Ως αποτέλεσμα η αλλαγή αυτή έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες/λειτουργία που είχαν στη διάθεση τους οι διαφημιστές, για να πετύχουν καλύτερη στόχευση, παρακολούθηση μετατροπών & αναλυτικό reporting των ενεργειών τους.
Ωστόσο δεν ήρθε το τέλος. Το Facebook έχει δημιουργήσει το Aggregated Event Measurement το οποίο δίνει στους διαφημιστές την δυνατότητα να παρακολουθούν τις ενέργειες των χρηστών στις ιστοσελίδες που διαφημίζουν, με τον μόνο περιορισμό των 8 events ανά ιστοσελίδα. Αυτό σημαίνει πως ακόμα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης των πιο valuable actions των χρηστών στην ιστοσελίδα σου.
Σχετικά με το κομμάτι της διαφημιστικής στόχευσης, το remarketing δεν λειτουργεί πλέον στους χρήστες των iOS που δεν έχουν αποδεχτεί την παρακολούθηση των δεδομένων τους, αλλά όσον αφορά τους Android χρήστες, δεν υφίσταται προς το παρόν κανένας περιορισμός. Η Ελλάδα είναι μία χώρα στην οποία οι χρήστες Android υπερτερούν των iOS, οπότε το impact είναι αρκετά πιο μικρό σε σχέση με άλλες χώρες.
Όπως θα δεις στο παραπάνω γράφημα, οι χρήστες Android αποτελούν το 85,5% της παγκόσμιας αγοράς. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως το πρόβλημα δεν υφίσταται, απλά αυτή την στιγμή είναι σχετικά ελεγχόμενο.
To-dos για τους διαφημιζόμενους
Στην Qualityweb έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα "μέτρα επιβίωσης" για τους πελάτες μας, για να διασφαλίσουμε την εύλογη λειτουργία των διαφημιστικών τους λογαριασμών στο Facebook και να προσαρμοστούμε στα νέα αυτά πρωτόγνωρα διαφημιστικά δεδομένα. Κάποιες από τις ενέργειες που έχουμε ήδη κάνει είναι:
Σε περίπτωση που αυτό το χρονικό διάστημα δεν συνεργάζεσαι μαζί μας για τις διαφημιστικές σου ενέργειες στο Facebook, θα πρέπει να προσαρμόσεις τον διαφημιστικό σου λογαριασμό κατάλληλα βάση των νέων δεδομένων. Η διαδικασία προσαρμογής απαιτεί πολύπλοκες τεχνικές γνώσεις και συνιστούμε να συνεργαστείς με έναν αξιόπιστο επαγγελματία.
Αν χρειάζεσαι οποιαδήποτε επιπλέον ενημέρωση, επικοινώνησε μαζί μας στο 2105149209 ώστε να σε καθοδηγήσουμε κατάλληλα.
Conclusion
Η ραγδαία αύξηση των διαφημιζόμενων, η πολυπλοκότητα του performance marketing και η νέα εποχή του marketing, θέτουν τον πήχη πολύ υψηλά για τις επιχειρήσεις και είμαστε στην περίοδο του adjust or die.
Τώρα όσο ποτέ είναι η στιγμή για να αναπροσαρμόσεις το επιχειρηματικό σου πλάνο, να θέσεις υγιείς, ρεαλιστικούς και μετρήσιμους στόχους & να χαράξεις δίπλα σε εξειδικευμένους επαγγελματίες την στρατηγική marketing της επιχείρησής σου.
Εξάλλου,
Marketing takes a day to learn and a lifetime to master.
Το iOS 14 και άλλα pixel-blockers έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την απόδοση των διαφημίσεων σου στο Facebook. Μπορεί το τελευταίο διάστημα να έχεις παρατηρήσει πτώση στα αποτελέσματα των καμπανιών σου και να έχεις μία γενική αίσθηση πως κάτι δεν πάει όπως πρέπει.
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι δύσκολη κάποιες φορές για τις μικρές επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης χρόνου, προϋπολογισμού και προσωπικού. Υπάρχουν τρία εκατομμύρια on line καταναλωτές στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι από τα εφτά εκατομμύρια είναι ενεργοί χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα, τα 3 εκατομμύρια αγοράζουν αγαθά από e- shops, σχεδόν ένας στους δύο ενώ πάνω από 5 εκατομμύρια θα συμβουλευτεί sites πριν αγοράσει.