Για όλους μας η καθημερινότητα έχει αλλάξει, καθώς επηρεάστηκε ο τρόπος που διασκεδάζουμε, εργαζόμαστε, το που πηγαίνουμε μέσα στην ημέρα (για το βράδυ ούτε λόγος), ακόμα και ο τρόπος που σκεφτόμαστε ή συμπεριφερόμαστε τόσο ως άνθρωποι όσο και ως καταναλωτές.
Δες λοιπόν τι πρέπει να προσέξεις βάσει της νέας συμπεριφοράς του καταναλωτή αυτήν την ιδιαίτερη περίοδο που διανύουμε, όπως και το τι πρέπει να κάνεις σαν επιχειρηματίας για να ανταποκριθείς στις περιστάσεις:
1. Πως συμπεριφέρονται οι καταναλωτές: Ξοδεύουν χρήματα και χρόνο διαφορετικά
Επί καραντίνας, ο μέσος καταναλωτής ξόδευε χρήματα περισσότερο σε είδη υγιεινής, χαρτικά, τρόφιμα, είδη γυμναστικής (αξεσουάρ & ρούχα) και ηλεκτρονικά είδη. Για ποιο λόγο;
i. Αρχικά, κυριάρχησε το αίσθημα της επιβίωσης, άρα της κάλυψης βασικών αναγκών όσο πιο μακροπρόθεσμα γίνεται- είδη υγιεινής, χαρτικά, τρόφιμα.
ii. Δεύτερον, λόγω του ότι όλοι είμασταν κλεισμένοι στο σπίτι μας, έπρεπε να εργαστούμε από τον χώρο μας (όπου είναι εφικτό), να ψυχαγωγηθούμε στον χώρο μας και να επικοινωνήσουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα- ηλεκτρονικά είδη, tablets, laptop, τηλεοράσεις κτλ.
iii. Τρίτον, ο κόσμος άρχισε πιο συχνά να γυμνάζεται ή να κάνει περιπάτους με την δικαιολογία της άσκησης- είδη γυμναστικής, αξεσουάρ και φόρμες, γυναικεία κολάν γυμναστικής κ.α.
Πέραν, των διαθέσιμων προϊόντων στα super market, κατά κύριο λόγο η οικονομική δραστηριότητα, ήταν online- αναγκαστικά, καθώς δεν υπήρχε άλλος τρόπος εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων.
Μετά λοιπόν την καραντίνα, τα πράγματα έχουν αλλάξει ελαφρώς, και λέω ελαφρώς, διότι παρόλο που τα καταστήματα είναι ανοικτά, ο κόσμος συμπεριφέρεται με μεγαλύτερη προσοχή και οι επιχειρήσεις λειτουργούν με περιορισμούς.
Την περίοδο αυτή λοιπόν, ο κόσμος έχει αρχίσει πάλι να ξοδεύει χρήματα και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με προσοχή, καθώς συμβουλεύεται ακόμα περισσότερο το διαδίκτυο για reviews προϊόντων προτού προβεί σε κάποια αγορά και αναζητά συχνότερα σε αξιόπιστες πηγές πληροφορίες που θα τον επηρεάσουν στην διαδικασία της αγοράς. Forums, sites που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένες αγορές, reviews στην Google και στα social media, είναι κάποιες από αυτές τις πηγές. Συμβουλή: Αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να επενδύσετε στο customer service σας, να αναπτύξετε περισσότερο τις after-sale υπηρεσίες σας, να ζητήσετε από τους πελάτες σας να αφήσουν κάποιο θετικό review για εσάς (με την προϋπόθεση ότι όντως είναι ευχαριστημένοι) ή να επενδύσετε σε μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική προώθησης ώστε να εντοπίσετε το κατάλληλο κοινό την στιγμή που έχει ανάγκη τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
2. Πως συμπεριφέρονται οι καταναλωτές: Αναζητούν συχνότερα περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρηση σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν στο διαδίκτυο προτού επισκεφθούν το κατάστημα σας.
Αυτήν την περίοδο, ο κόσμος πιο συχνά κοιτάζει πότε ένα κατάστημα ή μαγαζί το οποίο σκοπεύει να επισκεφθεί έχει πολυκοσμία ή όχι, κάτι το οποίο φαίνεται στις δηλωμένες επιχειρήσεις στο Google Maps. Συμβουλή: Θα πρέπει να ανοίξετε έναν λογαριασμό στο My Business όπου θα δηλώσετε το ωράριο της επιχείρησης σας, την τοποθεσία που βρισκόσαστε, στοιχεία επικοινωνίας και τέλος κείμενο ή κείμενα με COVID-19 ενημερώσεις για την επιχείρηση σας κ.α. Είναι πρακτικό, όταν κάποιος θέλει να σας επισκεφθεί και δεν γνωρίζει το κατάστημα σας ή δεν θυμάται την ακριβή τοποθεσία, να σας βρει εύκολα-γρήγορα και με το κινητό του να ορίσει με GPS το κατάστημα σας ως προορισμό. Επικοινωνήστε μαζί μας για την καταχώρηση της επιχείρησης σας στο My Business.
Επίσης, αναζητάει πιο συχνά από πριν πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας με σκοπό να δει αν κάτι το οποίο έχει βάλει στο μάτι να αγοράσει αξίζει και για να βεβαιωθεί πως το προϊόν σας είναι διαθέσιμο. Συμβουλή: Επενδύστε σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο e-shop, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει όλη την γκάμα των προϊόντων σας, τις παραλλαγές τους, καθώς και την διαθεσιμότητα τους. Αυτός θα ενισχύσει τις online, ασφαλείς παραγγελίες (χωρίς επαφή) της επιχείρησης σας, ενώ όποιος αποφασίσει να επισκεφθεί το κατάστημα σας, δεν θα το κάνει χωρίς λόγο. Κανείς δεν θα ήθελε αυτήν την περίοδο να διανύσει μία Χ απόσταση με τα μέσα ή το αυτοκίνητο του και να έρθει σε επαφή με κόσμο για κάτι το οποίο δεν είναι διαθέσιμο. Επικοινωνήστε μαζί μας για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός σύγχρονου & εύχρηστου eshop ή site.
3. Πως συμπεριφέρονται οι καταναλωτές: Προτιμούν τις πιο ασφαλείς αγορές, που σημαίνει, online αγορές ή τηλεφωνικές αγορές.
Όπως, αναφέρθηκε και παραπάνω, ο κόσμος είναι πιο προσεχτικός. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τώρα, παρόλο που δεν βρισκόμαστε σε περίοδο καραντίνας, ο κόσμος δεν νιώθει και απόλυτα ασφαλείς να επισκεφθεί ένα κατάστημα ή μαγαζί, στο οποίο υπάρχει μεγάλη κίνηση. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, από την περίοδο της καραντίνας, ακόμα και τώρα οι online παραγγελίες και οι τηλεφωνικές παραγγελίες είναι πιο συχνές από ποτέ. Συμβουλή: Επενδύστε σε μία πιο ευέλικτη πολιτική μεταφορικών υπέρ του καταναλωτή, δώστε του αιτίες να αγοράσεις από εσάς και όχι τους ανταγωνιστές σας από το διαδίκτυο, δείξτε στους πελάτες σας- πως ακόμα και τώρα που η επίσκεψη στα καταστήματα ή μαγαζιά δεν είναι το ίδιο εύκολη- ότι είστε δίπλα τους τοποθετώντας chat εργαλεία στο site σας που υποβοηθούν την άμεση απομακρυσμένη επικοινωνία, πχ Messenger ή Tidio. Τέλος, μπορείτε να προσφέρετε κάποια έκπτωση με ποσοστό επί της αγοράς μόνο για τις online αγορές. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Ενδιαφέρεστε για κάποια εξατομικευμένη λύση που θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να αναδειχθεί online; Τότε επικοινωνήστε με έναν ειδικό της Qualityweb, εκφράστε μας τους στόχους σας και θα σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή λύση.