Η επιλογή των σωστών social media για την επιχείρησή σου αναμφίβολα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον βαθμό επιτυχίας της Digital Marketing στρατηγικής που εφαρμόζεις. Το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά, που το καθιστούν μοναδικό και ιδιαίτερο. Είναι σημαντικό η επιλογή των social media που θα αξιοποιήσεις για την προβολή του brand σου και τη δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας να γίνεται με σύνεση και με τον κατάλληλο σχεδιασμό. Μην ξεχνάς πως δεν είναι όλα τα social media για όλους, και πως το καθένα έχει διαφορετικό κοινό που είτε μπορεί να αποτελεί κοινό – στόχος σου είτε όχι.
Πως θα επιλέξεις όμως ποια social media είναι κατάλληλα για τη δική σου επιχείρηση; Ας δούμε αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις!
Αρχικά, θα πρέπει να προσδιορίσεις με ακρίβεια το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Στη συνέχεια θα είσαι σε θέση να κάνεις και τη σωστή επιλογή ως προς την κατάλληλη social media πλατφόρμα που χρειάζεσαι. Σκέψου απλά: αν το κοινό σου είναι νεανικό, τότε θα πρέπει να στραφείς σε επιλογές όπως το TikTok που έχει μεγάλη απήχηση σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες. Αντίστοιχα, αν το κοινό σου είναι άλλες επιχειρήσεις και προσφέρεις λύσεις B2B τότε η λύση του LinkedIn είναι ιδανική. Φρόντισε να επικεντρωθείς στα social media στα οποία βρίσκεται το κοινό σου και χτίσε μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή εταιρική παρουσία εκεί.
Τι είδους περιεχόμενο μπορείς να δημιουργείς; Αυτή είναι μια ερώτηση που σίγουρα θα πρέπει να θέσεις στο εαυτό σου για να αποφασίσεις εάν ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι κατάλληλο για εσένα. Αν προσφέρεις υπηρεσίες ή διαθέτεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και είσαι σε θέση να δημιουργείς ελκυστικά βίντεο τότε πλατφόρμες όπως το Instagram ή το TikTok θα σου φανούν κάτι παραπάνω από ιδανικές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προσδιορίσεις το είδος του περιεχομένου που θα δημιουργείς και είναι κατάλληλο για το brand σου, ώστε αντίστοιχα να κάνεις και την κατάλληλη επιλογή των social media που χρειάζεσαι.
Κάνε μια έρευνα αγοράς και μελέτησε προσεκτικά τους ανταγωνιστές σου. Σε ποια social media δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα, ποιο είναι το κοινό στο οποίο στοχεύουν και τι είδους περιεχόμενο δημιουργούν; Διαμόρφωσε τη Digital Marketing στρατηγική σου με βάση αυτήν ακριβώς την έρευνα ανταγωνισμού, για να μπορέσεις να εντοπίσεις τυχόν κενά τα οποία θα επιτρέψουν στο δικό σου brand να κάνει τη διαφορά.
Μην ξεχνάς πως τα social media είναι δυναμικές πλατφόρμες. Αλλάζουν διαρκώς και κάθε τόσο προκύπτουν νέες τάσεις τις οποίες δεν πρέπει να αψηφάς. Φρόντισε ώστε να παρακολουθείς τις νέες τάσεις, να εντοπίζεις το περιεχόμενο που είναι ελκυστικό κάθε φορά και φυσικά να διακρίνεις ποια social media έχουν περισσότερη πέραση και ποια όχι. Αντίστοιχα, μπορείς να διαμορφώσεις και τη δική σου στρατηγική.
Στον κόσμο των social media οι πειραματισμοί είναι πάντα καλοδεχούμενοι. Μην φοβάσαι να δοκιμάσεις 2-3 διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και να πειραματιστείς με το περιεχόμενό σου, αλληλοεπιδρώντας με το κοινό σου για να βρεις τα social media που είναι τα πλέον κατάλληλα για το δικό σου brand και θα σε βοηθήσουν να απογειώσεις την επιχείρησή σου.