qualityweb.gr

Πώς να αυξήσετε τις άμεσες κρατήσεις (direct booking) στις τουριστικές σας επιχειρήσεις.

Σε ένα πανίσχυρο όπλο ικανό να απογειώσει μια μικρή τουριστική ή ξενοδοχειακή επιχείρηση και να τη βοηθήσει να αυξήσει δραματικά τον αριθμό των πελατών της, έχει εξελιχθεί το τουριστικό marketing (tourism marketing). Μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία, που εάν αξιοποιηθούν σωστά, μεθοδικά και στοχευμένα, αποδίδουν άμεσους καρπούς που στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζονται ως καλύτερο direct booking. Σε μια εποχή άλλωστε που μεσάζοντες όπως το Booking ή το Tripadvisor καταγράφουν μεγάλη άνοδο, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για κάθε τουριστική επιχείρηση το να αναπτύξει το δικό της πλάνο δράσης και προσέλκυσης πελατών, δημιουργώντας μια άμεση σχέση επικοινωνίας με τους πελάτης της, χτίζοντας το πελατολόγιο της και φυσικά μεγιστοποιώντας τα κέρδη της.

Πετυχημένο tourism marketing είναι αυτό που καθιερώνει ένα brand μέσα στη συνείδηση των καταναλωτών και το κατατάσσει στη λίστα με τις πρώτες προτιμήσεις τους για τουριστικές εξορμήσεις, ταξίδια ή σύντομες βόλτες αναψυχής. Για να συμβεί όμως αυτό πρέπει τα διαθέσιμα online εργαλεία marketing να αξιοποιηθούν με σύνεση και προσοχή.

Πως το πετυχαίνουμε αυτό όμως με το tourism marketing; Μερικές συμβουλές για σίγουρη επιτυχία και αύξηση των πωλήσεων.
 

 Στοχεύστε στο σωστό κοινό

Για να εφαρμόσετε ένα ολοκληρωμένο πλάνο digital marketing στρατηγικής πρέπει πρώτα απ’ όλα να είστε σίγουροι ότι γνωρίζετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Το πρώτο, ίσως και πιο σημαντικό βήμα στην hotel marketing στρατηγική σας είναι το να προσδιορίσετε το είδος ή τα είδη των ταξιδιωτών στα οποία θέλετε να στοχεύσετε. Κατανοώντας τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά τους, θα είστε σε θέση να προσαρμόσετε τις προωθητικές ενέργειές σας ώστε να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερους νέους επισκέπτες για τις τουριστικές επιχειρήσεις σας.

 

Τα βασικά είδη τουριστών και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά τους έχουν ως εξής:

 

Επισκέπτες που αναζητούν… ουσία!
 

Πρόκειται για τουρίστες που έχουν προτεραιότητά τους το να απολαύσουν στο έπακρο το ταξίδι τους. Συνήθως ταξιδεύουν με μικρά παιδιά και διαθέτουν ένα μέσο εισόδημα. Επιλέγουν τουριστικές επιχειρήσεις στηριζόμενοι σε κριτικές άλλων και συνήθως αναζητούν πληροφορίες για τα ταξίδια που προγραμματίζουν χρησιμοποιώντας τα κινητά τηλέφωνά τους.

 

Λάτρεις της πολυτέλειας
 

Ενδιαφέρονται κυρίως για την άνεση τους και επιζητούν την πολυτέλεια. Είναι επισκέπτες πρόθυμοι να ξοδέψουν λίγα χρήματα περισσότερα από το μέσο όρο τουριστών και συνήθως επιλέγουν προορισμούς που φημίζονται για την… καλή ζωή που προσφέρουν, ενώ τείνουν να κλείνουν τουριστικά καταλύματα βάσει των διαδικτυακών κριτικών που διαβάζουν.

 

Ομαδικοί τύποι!
 

Επικεντρώνονται κυρίως στο να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με άλλους και συνήθως ταξιδεύουν με φίλους ή σε μικρές οικογενειακές ομάδες. Ταξιδεύουν συνήθως με παιδιά και βρίσκουν ενδιαφέρον σε επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες φύλαξης και ψυχαγωγίας παιδιών. Βασίζονται κυρίως στη φήμη από στόμα σε στόμα και ακούν προσεκτικά τις προτάσεις φίλων και γνωστών τους.

 

Οι… ανεξάρτητοι
 

Είναι επισκέπτες που λατρεύουν τα ταξίδια και αναζητούν συνεχώς νέες περιπέτειες και εμπειρίες. Πρόκειται κυρίως για άτομα νεαρής ηλικίας, τα οποία στηρίζονται σε κριτικές και αλληλεπιδρούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με άλλους χρήστες, πριν επιλέξουν το τουριστικό κατάλυμά τους.

 

Οι πιο ψαγμένοι
 

Η τελευταία κατηγορία επισκεπτών είναι αυτή που αποτελείται από ταξιδιώτες που επιλέγουν προορισμό μετά από μεγάλη έρευνα και με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Δεν αρκούνται απλά στην ενδελεχή έρευνα του προορισμού που θα επιλέξουν για το ταξίδι τους αλλά αναζητούν πληροφορίες για εστιατόρια, καταστήματα και άλλες παράλληλες δραστηριότητες. Για τα ταξίδια τους δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις κριτικές που διαβάζουν στο διαδίκτυο.

Επενδύστε στο hotel marketing
 

Κατανοώντας πλήρως τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν οι επισκέπτες των τουριστικών επιχειρήσεων, ένα ολοκληρωμένο πλάνο hotel marketing περιλαμβάνει μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε κάθε φορά το σωστό κοινό και φυσικά να αυξήσετε αισθητά τα έσοδα της επιχείρησής σας.

Το "ταξίδι" ξεκινά με μία ιστοσελίδα


Hotel marketing χωρίς ιστοσελίδα δεν νοείται! Επενδύστε στην κατασκευή ενός σύγχρονου, φιλικού προς κινητές συσκευές και πλήρως SEO optimized ιστοτόπου που θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία για την τουριστική επιχείρησή σας. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι περισσότεροι τουρίστες ψάχνουν ξενοδοχεία και προγραμματίζουν τα ταξίδια τους χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τα κινητά τηλέφωνά τους, το responsive design αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Οι χρήστες θα μπορούν να βρίσκουν γρήγορα την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο, να πλοηγούνται εύκολα σε αυτή από το smartphone ή tablet τους και φυσικά να μπορούν να προχωρούν σε online άμεσες κρατήσεις (direct booking). Οι σύγχρονες ιστοσελίδες επενδύουν αρκετά και στο SEO optimization, προσαρμόζοντας το περιεχόμενό τους ώστε να είναι σωστά κατηγοριοποιημένο και άμεσα προσβάσιμο απ’ όλους.

Εφαρμόζοντας ένα remarketing πλάνο στην tourism marketing στρατηγική σας θα πετύχετε σίγουρα πολύ καλύτερα αποτελέσματα στις άμεσες κρατήσεις για την τουριστική επιχείρησή σας. Το remarketing, θα σας επιτρέψει να προσεγγίσετε πιθανούς πελάτες που είτε έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν την ιστοσελίδα σας, είτε παρουσιάζουν εκείνα τα χαρακτηριστικά χρηστών που ταιριάζουν με το προφίλ των επισκεπτών σας και είναι πιο εύκολο να ενδιαφερθούν για τις υπηρεσίες που προσφέρετε και να προγραμματίσουν κάποιο ταξίδι επιλέγοντας τη δική σας τουριστική επιχείρηση. Οι άμεσες κρατήσεις (direct booking) γίνονται πιο εύκολες από ποτέ με το remarketing και ένας ειδικός του tourism marketing μπορεί να σας βοηθήσει άμεσα και αποτελεσματικά στο να το πετύχετε.

Αναγκάστε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να κάνουν απευθείας κράτηση με αναδυόμενα παράθυρα (pop-ups) ή call-to-actions (CTAs).


Οι επισκέπτες πιθανότητα να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας ή της επιχείρησης σας για να δουν φωτογραφίες από τα δωμάτια, υπηρεσίες που παρέχετε κλπ. Έτσι, είναι σημαντικό να τραβήξετε γρήγορα την προσοχή τους χρησιμοποιώντας CTA ή pop-ups με την καλύτερα προσφορά της επιχείρησης σας.

Δώστε βάση στην εικονική πραγματικότητα
 

Η εικονική πραγματικότητα γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση τα τελευταία χρόνια στο hotel marketing. Δημιουργώντας virtual tours με σύντομα βίντεο τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες του διαδικτύου να περιηγηθούν ψηφιακά τόσο στην τουριστική μονάδα σας όσο και στα αξιοθέατα της περιοχής σας, αυξάνετε τις πιθανότητες για άμεσες κρατήσεις. Οι χρήστες του διαδικτύου βρίσκουν κάτι παραπάνω από συναρπαστικό το να μπορούν να περιηγηθούν εικονικά σε ένα μέρος πριν το επισκεφθούν, να δουν τις εγκαταστάσεις της τουριστικής μονάδας σας αλλά και ευρύτερα την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείστε. Δημιουργώντας ελκυστικά εικονικά βίντεο, δίνετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γευτούν μια πρώτη (και λαχταριστή) γεύση από το πιθανό τους ταξίδι.

Κάντε τους να νιώσουν μοναδικοί
 

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες έχουν ανεβάσει αρκετά τα στάνταρτ τους και τείνουν να επιλέγουν με μεγάλη προσοχή τους προορισμούς τους αλλά και τα τουριστικά καταλύματα που θα εμπιστευτούν για τη διαμονή τους. Δημιουργώντας προσωποποιημένο περιεχόμενο είστε σε θέση να κάνετε τους πιθανούς επισκέπτες σας να νιώσουν μοναδικοί, αλλά και να αισθανθούν πως έχουν βρει την τουριστική επιχείρηση που πραγματικά χρειάζονται. Συγκεντρώνοντας δεδομένα και πληροφορίες για το προφίλ των πελατών σας και μελετώντας τα πολύ προσεκτικά θα είστε σε θέση να κατανοήσετε τα χαρακτηριστικά αλλά και τις ανάγκες τους και να προσφέρετε τις υπηρεσίες που έχουν περισσότερο ανάγκη. Το tourism marketing μπορεί να σας βοηθήσει ιδιαίτερα με τη συγκέντρωση, ανάλυση και αξιολόγηση τέτοιων δεδομένων (data), τα οποία στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσετε ώστε να προσφέρετε διαφορετικό περιεχόμενο (προωθητικές ενέργειες, ενημερωτικά emails, διαφημίσεις κ.α.) προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά του κάθε πιθανού επισκέπτη σας.

Χτίστε σχέση εμπιστοσύνης
 

Μπορεί προωθητικές ενέργειες όπως “κάντε κράτηση τώρα” ή “βρείτε διαθέσιμο δωμάτιο” να είναι άμεσοι τρόποι προσέλκυσης νέων επισκεπτών για απευθείας κρατήσεις στην τουριστική επιχείρησή σας, ωστόσο σίγουρα δεν αρκούν. Οι επισκέπτες που θα βρεθούν για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα σας είναι πολύ πιθανό να την εγκαταλείψουν χωρίς να κάνουν κάποια κράτηση. Συλλέγοντας όμως πληροφορίες για τα ενδιαφέροντά τους, παράγοντας και προσφέροντας ελκυστικό περιεχόμενο αλλά και αναπτύσσοντας δράσεις remarketing, χτίζετε μια πιο βαθιά σχέση αλληλεπίδρασης με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας και είστε πιο κοντά στο να κερδίσετε περισσότερες κρατήσεις. Επενδύστε στη δημιουργία περιεχομένου (ενημερωτικά άρθρα, άρθρα που προβάλλουν αξιοθέατα της περιοχής σας κ.α.) αλλά και στη δημιουργία Google Ads και Facebook Ads τα οποία θα μεταφέρουν άμεσα και στοχευμένα προωθητικά μηνύματα. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό σας προσφέροντας μοναδικές υπηρεσίες και πληροφορίες που θα βοηθήσουν το brand σας να καθιερωθεί στη συνείδηση των τουριστών και φυσικά θα τους μετατρέψουν σε μόνιμους πελάτες σας.

 

Η ανοικοδόμηση μιας ουσιαστικής σχέσης εμπιστοσύνης προαπαιτεί διαδραστική και αμφίδρομη επικοινωνία. Η συλλογή και αξιολόγηση κριτικών στην ιστοσελίδα της τουριστικής επιχείρησής σας είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Παροτρύνοντας τους επισκέπτες σας να αφήσουν μια κριτική στον ιστότοπό σας θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε μια πρώτης τάξεως δεξαμενή εμπειριών. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι οι περισσότεροι τουρίστες τείνουν να επιλέγουν προορισμούς στηριζόμενοι σε κριτικές και σχόλια άλλων. Δίνοντας κίνητρα στους επισκέπτες σας, που έχουν μείνει ικανοποιημένοι από την παραμονή τους στην τουριστική μονάδα σας, να αφήσουν ένα σχόλιο και μια κριτική, αυξάνετε σημαντικά τις πιθανότητες να βελτιώσετε τις άμεσες κρατήσεις σας. Για παράδειγμα αρκετές τουριστικές μονάδες προσφέρουν έκπτωση στην επόμενη διαμονή σε όσους επισκέπτες γράφουν δημόσια την κριτική τους στην επίσημη ιστοσελίδα της επιχείρησης. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η διαχείριση των αρνητικών κριτικών, η άμεση απόκριση σε επισκέπτες που δεν έχουν μείνει ικανοποιημένοι αλλά και η ανάπτυξη επικοινωνίας με αυτούς, ώστε να αισθανθούν πως η γνώμη τους μετράει και οι παρατηρήσεις τους λαμβάνονται σοβαρά υπ’όψη.

Χρησιμοποιήστε κίνητρα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην άμεση κράτηση.


Τέτοια κίνητρα είναι οι υπηρεσίες δωματίου που προσφέρετε, το δωρεάν Wi-Fi, το δωρεάν πρωινό, οι εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου ή της επιχείρησης σας κ.α. Όλα τα παραπάνω, δεν κοστίζουν πολύ για την επιχείρηση σας, αλλά αντιθέτως θα σας φέρουν πολλά κέρδη.

Έχετε τη καλύτερη διαθέσιμη τιμή στον ιστότοπό σας.


Θα πρέπει να έχετε τις καλύτερες διαθέσιμες τιμές στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας ή τουλάχιστον να διασφαλίσετε ότι οι τιμές στον ιστότοπό σας δεν είναι υψηλότερες από άλλες εξωτερικές πλατφόρμες.

Να έχετε ανθρώπινες επαφές με τους πελάτες σας.


Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν live chat στις ιστοσελίδες τους δείχνουν να κλείνουν πολλά περισσότερα direct bookings. Και αυτό γιατί δίνει άμεσες λύσεις στους πελάτες για ότι απορία ή προβληματισμό έχουν. Έτσι αρχίζετε και κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους.

Θα πρέπει να αρχίσετε να απαντάτε στα σχόλια των πελατών σας είτε θετικά είτε αρνητικά, με καλή ενέργεια.

 

Δημιουργείστε περιεχόμενο
 

Στα σχόλιά σας μπορείτε να συμπεριλάβετε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα που μπορούν να βρουν οι χρήστες στον ιστότοπό σας, όπως κουπόνια έκπτωσης, εικόνες, βίντεο κ.α. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα απευθείας κράτησης.

Το περιεχόμενο, γνωστό και ως content, είναι σίγουρα κάτι που δεν πρέπει να λείπει από την tourism marketing στρατηγική σας. Επενδύστε στη δημιουργία μοναδικού περιεχομένου, το οποίο θα είναι ελκυστικό και χρήσιμο και θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες στους τουρίστες, οι οποίοι θα μάθουν έτσι την τουριστική επιχείρησή σας και φυσικά θα αναπτύξουν μια καλύτερη σχέση αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας μαζί σας. Δημιουργείστε έναν τοπικό τουριστικό οδηγό με πληροφορίες για την περιοχή σας, την ιστορία, τα αξιοθέατα, αλλά και τις μορφές ψυχαγωγίας και διασκέδασης και ανεβάστε αυτόν τον οδηγό στο διαδίκτυο. Προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες στους τουρίστες είναι πολύ πιθανόν αυτοί να πραγματοποιήσουν άμεσες κρατήσεις στη δική σας τουριστική επιχείρηση ενώ ταυτόχρονα χτίζετε ένα ισχυρό brand, το οποίο χαρακτηρίζεται από σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Παράλληλα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα δίκτυο συνεργατών, με τοπικές επιχειρήσεις, και να προσφέρετε ειδικές τιμές και εκπτώσεις στους πελάτες σας, δίνοντάς τους έτσι περαιτέρω κίνητρα για να επισκεφθούν τόσο την δική σας επιχείρηση όσο και το δίκτυο των τοπικών συνεργατών σας.

Το tourism marketing δεν είναι απλά ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια κάθε επαγγελματία που διαθέτει μια τουριστική επιχείρηση. Είναι ο πιο άμεσος, αποτελεσματικός και δραστικός τρόπος για να χτίσετε ένα ισχυρό online brand (όσο μικρή ή μεγάλη επιχείρηση και να διαθέτετε), να αναπτύξετε μια σχέση εμπιστοσύνης με πιθανούς και υπάρχοντες πελάτες σας και φυσικά να προσελκύσετε νέους, οι οποίοι θα βρουν την τουριστική επιχείρησή σας, τις υπηρεσίες και το περιεχόμενο που προσφέρετε άκρως ελκυστικά και θα προχωρήσουν σε άμεσες κρατήσεις.

Τέλος, η online διαφήμιση είναι άκρως απαραίτητη για να αυξήσετε τις απευθείας κρατήσεις.


Τόσο τα Google ads, όσο και τα Social Media Ads, αν γίνουν με το σωστό τρόπο από σωστούς επαγγελματίες, η επιχείρηση σας θα αυξήσει σίγουρα τα κέρδη της. Και αυτό γιατί και το Google Adwords και το Facebook και το Instagram διαθέτουν εργαλεία που σας βοηθούν να διαφημιστείτε σε άτομα που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να κλείσουν τις διακοπές τους εκεί κοντά όπου βρίσκεται η επιχείρηση σας.

 

Αν χρειάζεσαι άμεσα έναν πιστοποιημένο συνεργάτη με πολυετή εμπειρία, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας και να βρούμε την κατάλληλη στρατηγική προώθησης της επιχείρησής σου.

Σχόλια

    Γράψε σχόλιο

    Είσαι έτοιμος για το επόμενο Βήμα;
    Βρίσκεσαι ένα click μακριά!

    Ενημέρωσέ μας για τις ανάγκες σου
    & θα ετοιμάσουμε ένα εξατομικευμένο
    πλάνο για την επιχείρησή σου.

    Newsletter

    ×