Το Instagram είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που παραμένει από τις κορυφαίες αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Προσελκύει εκατομμύρια χρήστες, που μπαίνουν στην εφαρμογή για να ψυχαγωγηθούν, να συνομιλήσουν με άλλους χρήστες, να «σκοτώσουν» την ώρα τους αλλά και να προβούν σε αγορές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως όλα τα μεγάλα brands διατηρούν ισχυρή παρουσία στο Instagram, αλληλοεπιδρώντας με τους χρήστες και χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους.
Πως λειτουργεί όμως το Instagram και ποιος αποφασίζει τι είδους περιεχόμενο θα δει ο κάθε χρήστης; Η απάντηση κρύβεται στον αλγόριθμο. Για την ακρίβεια, το Instagram βασίζεται σε μια σειρά από αλγορίθμους, που μελετούν τη συμπεριφορά των χρηστών και τους τοποθετούν σε κατηγορίες.
Το Instagram – και η εταιρία Meta που το διαχειρίζεται – αναβαθμίζει διαρκώς την τεχνολογία που διέπει τη λειτουργία της πλατφόρμας. Οι νέοι αλγόριθμοι είναι αισθητά αναβαθμισμένοι και εξελίσσονται διαρκώς. Δεν είναι εύκολο για κάποιον να αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αλγόριθμοι. Ωστόσο κατά μια απλή έννοια, όσο περισσότερο αλληλοεπιδράς με ένα είδος πληροφοριών, τόσο ο αλγόριθμος αντιλαμβάνεται τις προτιμήσεις σου και σου προσφέρει αντίστοιχο περιεχόμενο. Κατά συνέπεια σου εμφανίζει συγκεκριμένες αναρτήσεις περισσότερο, και κάποιες άλλες δεν τις βλέπεις σχεδόν ποτέ.
Συνοπτικά, διακρίνουμε τον αλγόριθμο των αναρτήσεων, τον αλγόριθμο των stories, τον αλγόριθμο των reels αλλά και τον αλγόριθμο της αναζήτησης. Η συμπεριφορά του χρήστη «τροφοδοτεί» με δεδομένα τους αλγορίθμους του Instagram, και αυτοί στη συνέχεια αποφασίζουν τι θα του εμφανίσουν.
Αυτό που απασχολεί έντονα τα περισσότερα brands είναι το πως θα καταφέρουν να «νικήσουν» τον αλγόριθμο του Instagram, σε κάθε ανάρτησή τους και θα πετύχουν μεγαλύτερη δημοτικότητα. Όσο καλύτερα αντιληφθεί κανείς πως λειτουργεί η πλατφόρμα τόσο περισσότερους χρήστες θα μπορέσει να προσελκύσει άλλωστε. Αυτό είναι το ζητούμενο για κάθε επιχείρηση που θέλει να προβληθεί σε ένα ευρύ κοινό, αλλά με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Ας δούμε ορισμένα πρακτικά tips για να αναρριχηθεί το περιεχόμενο σας ψηλά μέσα στη ροή του Instagram:
1 – Παρακολουθήστε τα trends: αν κάτι το κάνουν όλοι, βρείτε τρόπο να το κάνετε και εσείς για το δικό σας brand.
2 – Επενδύστε στα Instagram Ads: οι διαφημίσεις σας επιτρέπουν να βρείτε γρήγορα και εύκολα το κοινό σας.
3 – Μελετήστε τα στατιστικά: δώστε βάση στα στατιστικά στοιχεία του κοινού σας και δημιουργήστε αντίστοιχο περιεχόμενο.
4 – Μην σταματάτε τα posts: διατηρήστε μια συνέπεια και συνέχεια στις αναρτήσεις σας στο Instagram.
5 – Βρείτε τις κατάλληλες ώρες: δημοσιεύστε περιεχόμενο τις ώρες που έχετε περισσότερες πιθανότητες να αλληλοεπιδράσει το κοινό σας.
6 – Δώστε βάση στα reels: τα σύντομα αυτά βίντεο μπορούν να σας βοηθήσουν να προσελκύσετε γρήγορα νέους ακολούθους.
7 – Μην ξεχνάτε την ποιότητα: δημιουργήστε ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο, που ξεχωρίζει και προσφέρει πολύτιμες γνώσεις.
Το Instagram είναι ένα ιδιαίτερα αποδοτικό ψηφιακό εργαλείο που δεν πρέπει να απουσιάζει από την digital marketing στρατηγική ενός brand. Μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε πελάτες, να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους και φυσικά να αυξήσετε τον κύκλο εργασιών της επιχείρησής σας. Αρκεί ωστόσο να αντιληφθείτε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πλατφόρμα και να προσαρμόσετε αντίστοιχα την ψηφιακή παρουσία σας στο Instagram.