Η δημιουργία και η λειτουργία ενός ψηφιακού καταστήματος έχει μετατραπεί πλέον σε μια ιδιαίτερα απλή και γρήγορη διαδικασία. Μια επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει ένα σύγχρονο eshop σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αρχίσει να διαθέτει προϊόντα και υπηρεσίες προς πώληση, διαδικτυακά. Οι online πωλήσεις ωστόσο δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη υπόθεση. Ένας καταναλωτής μπορεί να επισκεφθεί άλλωστε το eshop σας, να τοποθετήσει στο καλάθι αγορών μια σειρά από προϊόντα, και λίγο πριν ολοκληρώσει τη διαδικασία να εγκαταλείψει το κατάστημά σας και εσείς φυσικά να χάσετε χρήματα! Συνεπώς, αυτό που πραγματικά έχει μεγάλη σημασία είναι το να βρείτε έναν τρόπο να μετατρέπετε τους επισκέπτες ενός ψηφιακού καταστήματος σε πελάτες, και μάλιστα σταθερούς. Αρκεί να αναλογιστούμε άλλωστε πως σχεδόν το 80% των καταναλωτών εγκαταλείπουν τα προϊόντα που τοποθετούν στο καλάθι τους, πριν ολοκληρώσουν μια αγορά.
Ας δούμε λοιπόν 4 ιδιαίτερα σημαντικούς λόγους για τους οποίους μπορεί να χάνετε χρήματα από τις online πωλήσεις που περιμένετε καρτερικά, αλλά δεν έρχονται!
Ο πιο σημαντικός – και ο πλέον συνηθισμένος – λόγος για τον οποίον μπορεί να χάνετε χρήματα από τις online πωλήσεις σας είναι η αργή ταχύτητα φόρτωσης του ψηφιακού καταστήματός σας. Ένα αργό eshop είναι πάντα αποθαρρυντικό για τους καταναλωτές. Οι χρήστες βιάζονται και θέλουν να ολοκληρώσουν μια αγορά όσο το δυνατόν πιο άμεσα γίνεται. Συνεπώς, αυτό που χρειάζεστε είναι να βελτιώσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας, ώστε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου οι επισκέπτες να έχουν πρόσβαση σε όλα τα προϊόντα που αναζητούν. Εξίσου σημαντικό είναι το να παρέχετε τη δυνατότητα ολοκλήρωσης αγορών με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού. Οι περισσότεροι χρήστες εγκαταλείπουν μια αγορά όταν καλούνται να συμπληρώσουν δεκάδες φόρμες με μεγάλο όγκο πληροφοριών. Κάντε τα πράγματα πιο απλά για αυτούς!
Οι περισσότερες online πωλήσεις πραγματοποιούνται πλέον με τη χρήση κινητών τηλεφώνων. Χρειάζεστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα φιλικό προς κινητά, το οποίο να φορτώνει γρήγορα και να επιτρέπει την εύκολη και άνετη πλοήγηση. Οι χρήστες θα πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζουν τα προϊόντα που αναζητούν, χωρίς να δεινοπαθούν, και φυσικά να μπορούν γρήγορα και εξίσου απλά να ολοκληρώνουν μια αγορά χρησιμοποιώντας απλά το κινητό τηλέφωνό τους.
Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο μπορεί να «αιμορραγούν» οι online πωλήσεις σας είναι το να μην προσφέρετε αρκετούς τρόπους πληρωμής. Οι καταναλωτές διαθέτουν πλέον χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως το PayPal ή προτιμούν παραδοσιακές μεθόδους πληρωμής όπως η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση. Φροντίστε ώστε να τοποθετήσετε όσο το δυνατόν περισσότερες μεθόδους πληρωμής, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέποντας πως δεν μπορούν να πληρώσουν με τον επιθυμητό για αυτούς τρόπο, θα εγκαταλείψουν μια αγορά λίγο πριν την ολοκληρώσουν.
Είναι εξίσου σημαντικό να διαθέτετε έναν ιστότοπο εύχρηστο αλλά και… έξυπνο, που θα μπορεί να κατευθύνει τους χρήστες ώστε να εντοπίζουν άμεσα τα προϊόντα που θέλουν να προσθέσουν στο καλάθι των αγορών τους. Αντίστοιχα, είναι πολύ σύνηθες οι καταναλωτές να κάνουν λάθη όταν αναζητούν ένα προϊόν, όπως ορθογραφικά ή νοητικά. Ένα «έξυπνο» εργαλείο αναζήτησης είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται τέτοιου είδους λαθάκια και να εμφανίζει στους χρήστες αυτό που πολύ πιθανό να θέλουν να αγοράσουν. Έτσι κερδίζετε σίγουρα μια, κατά πάσα πιθανότητα, χαμένη online πώληση.