Το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα eshop αναμένεται να διατηρήσουν ανοδική πορεία και το 2023, με τους καταναλωτές να στρέφουν πλέον το ενδιαφέρον τους μαζικά στις διαδικτυακές αγορές. Η κατασκευή eshop τα οποία θα χαρακτηρίζονται ως εύχρηστα, ελκυστικά και λειτουργικά αποτελεί και φέτος την πρώτη προτεραιότητα για κάθε επαγγελματία που θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός στο νέο ψηφιακό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί.
Ποιες είναι όμως οι τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2023 και ποια τα χαρακτηριστικά που δεν πρέπει να απουσιάζουν από κανένα σύγχρονο eshop, είτε πρόκειται για υφιστάμενο διαδικτυακό κατάστημα είτε για νέο που κατασκευάζεται τώρα;
Το mobile shopping αναμένεται να κυριαρχήσει και το 2023. Οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα κινητά τηλέφωνά τους για τις διαδικτυακές αγορές που πραγματοποιούν. Η κατασκευή ενός eshop το οποίο είναι 100% φιλικό προς κινητές συσκευές αποτελεί μονόδρομο. Ιδιαίτερα μεγάλη προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην ταχύτητα φόρτωσης ενός eshop στα κινητά αλλά και στο πόσο εύχρηστο παραμένει το ηλεκτρονικό κατάστημα για τους χρήστες που επιλέγουν ένα smartphone για να ολοκληρώσουν τα ψώνια τους.
Με τα eshop να πολλαπλασιάζονται με ταχύτατους πλέον ρυθμούς, είναι επιτακτική η ανάγκη παροχής άριστης εξυπηρέτησης στους επισκέπτες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Οι χρήστες έχουν υψηλές απαιτήσεις και κατά συνέπεια ένα σύγχρονο eshop θα πρέπει να είναι σε θέση να τις ικανοποιήσει. Η συμπερίληψη chatbots τα οποία μπορούν να «συνομιλούν» με τους επισκέπτες και να παρέχουν μια πρώτη, γρήγορη, εξυπηρέτηση είναι σίγουρα μια από τις τάσεις που θα κυριαρχήσει στην κατασκευή eshop το 2023. Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η επαυξημένη πραγματικότητα μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες σε κάθε ψηφιακό κατάστημα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών του.
Μια ακόμη τάση που γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής στα σύγχρονα eshop είναι η προσωποποίηση των μηνυμάτων και των πληροφοριών που περιλαμβάνουν στη στρατηγική τους. Στέλνοντας ειδοποιήσεις οι οποίες σχετίζονται με τις προτιμήσεις των επισκεπτών ενός eshop και το ιστορικό των παραγγελιών τους, μπορεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να αυξήσει αισθητά τα έσοδά του. Πλέον τα περισσότερα eshop άλλωστε στέλνουν προσωποποιημένα newsletters στους πελάτες τους, επιχειρώντας έτσι να τους παρουσιάσουν προσφορές που είναι πολύ πιθανό να βρουν ελκυστικές και χρήσιμες.
Για να μπορέσει να παραμείνει ανταγωνιστικό ένα eshop το 2023 θα πρέπει σίγουρα να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα επιλογών όσο αναφορά τις μεθόδους πληρωμής. Οι πελάτες του eshop θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους αρκετές επιλογές, ώστε να διαλέξουν αυτή που τους εξυπηρετεί καλύτερα. Διαφορετικά, το πιο πιθανό είναι να εγκαταλείψουν την αγορά λίγο πριν την ολοκλήρωσή της, αναζητώντας κάποιο άλλο κατάστημα που θα τους προσφέρει την ιδανική για αυτούς μέθοδο πληρωμής.
Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναπτύσσεται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, το λεγόμενο «ταξίδι» της πώλησης δεν περιορίζεται μόνο μέσα σε αυτό καθ’ αυτό το eshop, καθώς πολλές φορές δεν ξεκινάει ή δεν τελειώνει μέσα σε ένα ψηφιακό κατάστημα. Τα περισσότερα online καταστήματα διατηρούν πλέον ενεργή παρουσία σε διάφορα κανάλια επικοινωνίας, όπως τα social media, προσφέροντας τη δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες να εντοπίσουν προϊόντα, να ενημερωθούν για τη διαθεσιμότητα και τον τρόπο απόκτησής τους ή ακόμα και να ολοκληρώσουν μια αγορά. Τα σύγχρονα eshop οφείλουν να συμπεριλάβουν στη στρατηγική τους, τόσο στο κομμάτι του design όσο και σε αυτό του ψηφιακό μάρκετινγκ, την αλληλοεπίδραση των διάφορων καναλιών επικοινωνίας, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να επιλέξουν τον τρόπο που θεωρούν πιο απλό και εύκολο για να ολοκληρώσουν μια αγορά.