Σε ισχύ θέτει από φέτος η Google, ένα νέο τρόπο συλλογής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Πρόκειται για το Google Consent Mode V2, που ισχύει από τον Μάρτιο του 2024 και το οποίο επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα γνωστά cookies που διαθέτουν οι ιστοσελίδες.
Τα τελευταία χρόνια το οικοσύστημα των διαδικτυακών διαφημίσεων έχει εξελιχθεί σημαντικά, λόγω της σχετικής νομοθεσίας για τη συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ήταν μια από τις μεγάλες αλλαγές που γνώρισε ο ψηφιακός κόσμος των e-shop και των ιστοσελίδων. Το 2024 ωστόσο έρχονται νέοι κανονισμοί για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων στον ψηφιακό κόσμο. Μια σειρά από νέες απαιτήσεις επιβάλλονται σε μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς όπως είναι η Google, που έχουν άμεση επαφή με προσωπικά δεδομένα χρηστών. Η γνωστή εταιρία παρουσίασε έτσι το Google Consent Mode v2, που επιφέρει αντίστοιχες αλλαγές στα γνωστά cookies.
Το Google Consent Mode (η λειτουργία της συναίνεσης για την συλλογή και επεξεργασία δεδομένων) ξεκίνησε το 2020, και αποτελεί συμμόρφωση της γνωστής εταιρίας με την ισχύουσα νομοθεσία. Πρακτικά, πρόκειται για την ειδική εφαρμογή, που εμφανίζεται συνήθως ως ένα pop-up κάθε φορά που οι χρήστες επισκέπτονται μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop. Μέσω αυτής ενημερώνονται για τη συλλογή των δεδομένων τους και δίνουν τη συγκατάθεσή τους.
Η συγκατάθεση αυτή επιτρέπει τη μετέπειτα «τροφοδότηση» των εφαρμογών της Google, όπως είναι τα Google Analytics και τα Googles Ads. Με αυτά τα πολύτιμα δεδομένα οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι σε θέση να αντιληφθούν τη συμπεριφορά των χρηστών, να κατανοήσουν καλύτερα το κοινό τους αλλά και να επιδοθούν στο γνωστό remarketing και να δημιουργήσουν πιο αποδοτικές διαφημιστικές εκστρατείες.
Από τον Μάρτιο του 2024 η Google αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της, ώστε να εναρμονιστεί με τη νέα νομοθεσία, και λανσάρει το Google Consent Mode V2. Συνοψίζοντας τις αλλαγές που επιφέρει η μετάβαση αυτή στο νέο μοντέλο για τη συλλογή δεδομένων διακρίνουμε δύο σημαντικά σημεία για τη λειτουργία των cookies:
Στη νέα αυτή πραγματικότητα ωστόσο που δημιουργείται, αν μια επιχείρηση θέλει να συνεχίσει να καταγράφει την απόδοση των διαφημίσεών της και φυσικά να είναι σε θέση να συγκεντρώσει πολύτιμα στοιχεία για τη συμπεριφορά των χρηστών που επισκέπτονται τον ιστότοπό της, τότε θα πρέπει άμεσα να κάνει τη μετάβαση στο Google Consent Mode V2. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν άλλωστε να κάνουν χρήση και των διαφημιστικών εργαλείων που προσφέρει η Google. Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει – όπως είναι φυσικό – την απόδοση των προωθητικών ενεργειών μιας εταιρίας στο διαδίκτυο.
Το νέο μοντέλο Google Consent Mode V2 αφορά όλες τις επαγγελματικές ιστοσελίδες, τα e-shop, τους διαφημιστές, τις εταιρίες μάρκετινγκ αλλά και κάθε άλλη επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο και χρησιμοποιεί εφαρμογές όπως το Google Analytics ή τα Googles Ads. Είναι εξαιρετικά σημαντικό λοιπόν να κινηθείτε γρήγορα και μεθοδικά, ώστε να κάνετε τη μετάβαση στο νέο μοντέλο της Google και να αναβαθμίσετε την εφαρμογή για τα cookies που διαθέτει ο ιστότοπός σας.
Η QualityWeb μπορεί να σας βοηθήσει να προχωρήσετε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται για τη μετάβαση αυτή, για να μην μείνει η επιχείρησή σας πίσω!