Η Google λανσάρει νέο αλγόριθμο ώστε να “καταλαβαίνει” καλύτερα τις αναζητήσεις
Σε μια ρηξικέλευθη αλλαγή προχωράει η Google, η οποία λανσάρει τον αλγόριθμο BERT, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να κατανοήσει καλύτερα τις αναζητήσεις των χρηστών. Όπως αναφέρει ο ίδιος ο κολοσσός της τεχνολογίας, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αλλαγή της Google τα τελευταία πέντε χρόνια και ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα στον τομέα της αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Τι είναι ο BERT
Με τον αλγόριθμο BERT η Google ισχυρίζεται ότι θα είναι πλέον σε θέση να αντιλαμβάνεται τα ερωτήματα που θέτουν οι χρήστες κατά την αναζήτηση πληροφοριών όπως ακριβώς τα αντιλαμβάνεται και ένας άνθρωπος. Ο BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), είναι ένας προηγμένος αλγόριθμος ο οποίος αρχικά λειτουργεί μόνο για τις αναζητήσεις στην αγγλική γλώσσα, ωστόσο πολύ σύντομα θα επεκταθεί σε όλες τις αναζητήσεις της Google. Πρακτικά, πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία θα βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο κατανοεί η μηχανή αναζήτησης τη σύνδεση των λέξεων που υποβάλλει ένας χρήστης, αποδίδοντας καλύτερα αποτελέσματα. Ο μέχρι πρότινος αλγόριθμος της Google κατανοούσε τις λέξεις μια, μια ξεχωριστά. Αυτό που πλέον αλλάζει είναι ότι ο BERT θα μπορεί να αντιληφθεί και το νόημα της αλληλουχίας των λέξεων και ως εκ τούτου να εμφανίσει όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα για τους χρήστες.
Ριζικές αλλαγές
Το update αυτό της Google σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο μιας και πρακτικά αλλάζει ριζικά τον τρόπο αναζήτησης πληροφοριών στην πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης του πλανήτη. Ήδη με την εφαρμογή του νέου αλγόριθμου καταγράφονται αλλαγές στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης με τον BERT να επηρεάζει και τα featured snippets. Ο BERT προς το παρόν δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τους άλλους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί η εταιρεία,αλλά έρχεται να ενισχύσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, πλέον η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης θα είναι σε θέση να ερμηνεύει τις λέξεις, να κατανοεί σε βάθος το νόημά τους και να αντιδρά στα ερωτήματα των χρηστών σαν άνθρωπος. Συνεπώς, τα αποτελέσματα των αναζητήσεων θα είναι ακόμη πιο σχετικά με τις ερωτήσεις που υποβάλλουν οι χρήστες. Η Google μέχρι στιγμής έκανε χρήση του RankBrain, ενός παρόμοιου με τον BERT αλγόριθμο, ωστόσο η νέα τεχνολογία που λανσάρει εφαρμόζει μια σειρά από προηγμένες μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης και μάθησης, με στόχο την βαθύτερη κατανόηση των ερωτημάτων και του περιεχομένου σε μια σελίδα.
Παράγοντας ποιοτικό, πρωτότυπο και σύγχρονο περιεχόμενο, μια ιστοσελίδα μπορεί σίγουρα να παραμένει ψηλά στις αναζητήσεις των χρηστών, παρά τις οποίες αλλαγές εφαρμόζει η Google.Πρακτικά, μπορεί κάποιος να μην είναι σε θέση να βελτιστοποιήσει μια ιστοσελίδα (SEO) για τον αλγόριθμο BERT (όπως άλλωστε συνέβαινε και με τον RankBrain), ωστόσο η λογική της παραγωγής χρήσιμων και ποιοτικών πληροφοριών επιβραβεύεται και πάλι. Με την κατάλληλη καθοδήγηση, σχεδιασμό και οργάνωση στην παραγωγή του περιεχομένου της, μια ιστοσελίδα μπορεί να βρει τον δρόμο της ψηλά στις αναζητήσεις των χρηστών της Google. Κατανοώντας πλήρως τις αλλαγές που εφαρμόζει στους αλγορίθμους της η Google και παραμένοντας ενημερωμένοι για τις εξελίξεις γύρω από τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης, οι κάτοχοι ιστοσελίδων μπορούν σίγουρα να παραμείνουν ψηλά στα ranks της δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης. Το σίγουρο πάντως είναι πως ο BERT είναι εδώ και η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδια με πριν.