Η Google έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό τη μετάβαση στο Google Analytics 4, προσφέροντας νέες δυνατότητες στους διαχειριστές ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Στόχος της εταιρίας είναι το να κάνει το GA4 εξυπνότερο και πιο αποτελεσματικό, προσφέροντας περισσότερα στατιστικά δεδομένα. Το Google Analytics είναι άλλωστε μια πλατφόρμα που προσφέρει πολύτιμα στατιστικά στοιχεία για κάθε ιστότοπο, τα οποία αν μελετηθούν σωστά μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα σε ένα brand να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά, να προσελκύσει νέους πελάτες και φυσικά να αυξήσει τα έσοδά του.
Οι αλλαγές που φέρνει το Google Analytics 4 είναι πολλές και μεγάλες. Κατά μια γενική προσέγγιση μπορούμε να πούμε πως αλλάζει ο τρόπος καταγραφής και απεικόνισης των στατιστικών δεδομένων των ιστοσελίδων.
Μια επιχείρηση που επιθυμεί να παραμείνει ανταγωνιστική στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον οφείλει φυσικά να παρακολουθεί στενά τις αλλαγές στις οποίες προβαίνει η Google.
Η μελέτη των στατιστικών του Google Analytics είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μας δίνει μια πλήρη εικόνα για τον αριθμό των επισκεπτών ενός ιστοτόπου, τα γεωγραφικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά τους καθώς και τη συμπεριφορά τους μέσα στο website μας.
Εμείς επιλέξαμε ενδεικτικά τις κύριες αλλαγές που φέρνει το Google Analytics 4:
Με τις αλλαγές που δρομολογεί το GA4 παρέχεται καλύτερη απεικόνιση του αριθμού των χρηστών που βρίσκονται – σε πραγματικό χρόνο – μέσα σε μια ιστοσελίδα. Η Google υπόσχεται μεγαλύτερη ακρίβεια με την ενσωμάτωση νέων τεχνικών ελέγχου των στατιστικών δεδομένων που παρέχει.
Με τον τρόπο αυτό θα έχετε πλήρη και ακριβέστερη εικόνα για το πόσοι χρήστες βρίσκονται κάθε στιγμή μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα ή την ιστοσελίδα σας, καθώς και για τη συμπεριφορά τους.
Φυσικά από τις αλλαγές που δρομολογεί η Google δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία εξελίσσεται με ιδιαίτερα ταχύτατους ρυθμούς. Στο Google Analytics 4 οι προηγμένοι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να αναλύσουν μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου τη συμπεριφορά του χρήστη, προσφέροντας καλύτερη εικόνα για τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών ενός ιστοτόπου.
Αντίστοιχα, και αυτή η νέα προσθήκη έρχεται να προσφέρει ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια σας, καθώς μέσω των αντίστοιχων στατιστικών στοιχειών θα μπορείτε να χαράξετε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη στρατηγική σας για την αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σας.
Ο Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) αποτελεί, τα τελευταία χρόνια που έχει τεθεί σε εφαρμογή, έναν μεγάλο πονοκέφαλο για τους διαχειριστές ιστοσελίδων και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Το GA4 υπόσχεται μεγαλύτερη συμμόρφωση με το GDPR και φυσικά καλύτερη διαφάνεια στη συλλογή των προσωπικών δεδομένων. Πρόκειται για μια ακόμη αλλαγή που σίγουρα έρχεται να προστεθεί στα θετικά του GA4.
Το GA4 διαθέτει ένα ανανεωμένο dashboard, το οποίο χαρακτηρίζεται ως γενικά πιο εύχρηστο και απλό. Η Google έχει αφαιρέσει περιττές πληροφορίες, που προκαλούσαν κυρίως «θόρυβο» και έχει επικεντρωθεί στο να αναπτύξει ένα εύχρηστο περιβάλλον χρήσης.
Όσοι χρησιμοποιούν το Google Analytics 4 είναι σε θέση να εντοπίζουν ευκολότερα τα στατιστικά που τους ενδιαφέρουν και να έχουν πρόσβαση στις πλέον απαραίτητες πληροφορίες. Αντίστοιχα, το GA4 επιτρέπει την καλύτερη διασύνδεση με άλλα προϊόντα της Google, όπως το εργαλείο Google Ads.