Τα social media είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους όλες οι επιχειρήσεις. Από τα πιο μικρά ως τα τεράστια brands, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβληθούν, να επικοινωνήσουν με το κοινό τους και να δικτυωθούν αυξάνοντας έσοδα και δημοτικότητα. Για να τα πετύχει ωστόσο όλα αυτά ένα brand θα πρέπει να διατηρεί μια ενεργή και ολοκληρωμένη παρουσία στα social media και φυσικά να προχωράει σε αναρτήσεις που τα… «σπάνε». Ακριβώς επειδή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά δημοφιλή, ο ανταγωνισμός εκεί για τις επιχειρήσεις είναι υψηλός. Είναι αρκετά δύσκολο για μια επιχείρηση να ξεχωρίσει και να κάνει τη διαφορά. Δεν είναι όμως και ακατόρθωτο.
Το «μυστικό» για μια επιτυχημένη παρουσία στα social media κρύβεται στη συνέπεια, τη συνέχεια και την πρωτοτυπία. Στον οδηγό που ακολουθεί θα δούμε ορισμένα έξυπνα tips που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ελκυστικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να αυξήσετε τη δημοτικότητα και τα έσοδα του brand σας.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να έχετε – πάντα – κατά νου είναι πως η κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετική. Διαθέτει τα δικά της επιμέρους χαρακτηριστικά, που την καθιστούν μοναδική και δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο. Συνεπώς, θα πρέπει να προσαρμόσετε το ύφος και το είδος των αναρτήσεων σας στο κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Ένα τραγικό λάθος, που θα πρέπει πάση θυσία να αποφύγετε, είναι το να δημοσιεύετε τα ίδια ακριβώς πράγματα σε όλα τα social media. Δημιουργήστε ελκυστικά βίντεο για το TikTok, δώστε βάση στα Reels, στις αναρτήσεις τύπου carousel και στα stories στο Instagram και στις πιο επαγγελματικές αναρτήσεις στο LinkedIn.
Αν θέλετε οι αναρτήσεις σας στα social media να τα «σπάνε», τότε θα πρέπει αναμφίβολα να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα. Αφήστε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σας ελεύθερες και προσπαθήστε να μην μπαίνετε σε καλούπια, αλλά να δημιουργείτε αναρτήσεις που είναι πραγματικά πρωτότυπες και ιδιαίτερες. Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρετε αρχικά να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας και παράλληλα θα θέσετε τις βάσεις ώστε να χτίσετε μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα στη συνέχεια. Φροντίστε ώστε μέσα από τις αναρτήσεις σας να αναδείξετε τις αξίες και τα ιδανικά που πρεσβεύει το δικό σας brand.
Μια συμβουλή που επίσης θα σας βοηθήσει να κάνετε τις αναρτήσεις σας μοναδικές και ιδιαίτερες είναι το να επικεντρωθείτε στο ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησής σας. Πρόκειται άλλωστε για μια τάση αρκετά δημοφιλή στα social media. Δημιουργήστε αναρτήσεις μέσα από τις οποίες θα φαίνονται οι άνθρωποι πίσω από το brand, θα μοιράζεστε στιγμές από την καθημερινότητά σας μέσα στην επιχείρηση, από συναντήσεις, αλλά και πιο «χαλαρές» και ευδιάθετες στιγμές. Το brand σας θα πάψει να είναι απρόσωπο και θα γίνει πιο φιλικό, ενώ οι αναρτήσεις σας σίγουρα πιο ελκυστικές.
Τα social media είναι ένας χώρος όπου πραγματοποιούνται διαρκώς αλλαγές. Νέες τάσεις κάνουν την εμφάνισή τους και πράγματα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν εξαιρετικά δημοφιλή, μπορεί μέσα σε μια μέρα να χάσουν την αίγλη τους. Φροντίστε ώστε να παρακολουθείτε στενά τις αλλαγές, τις νέες τάσεις και να μην φοβάστε να πειραματιστείτε με νέα και διαφορετικά πράγματα. Αυτό που θα πρέπει ωστόσο να έχετε κατά νου είναι το να διατηρήσετε την ταυτότητα και την «προσωπικότητα» του brand σας.