Ένα ερώτημα που θέτουν πολλοί επιχειρηματίες που σκοπεύουν να διαφημίσουν την επιχείρησή του στα social media είναι το πόσα χρήματα πρέπει να ξοδέψουν. Η απάντηση στο εν λόγω ερώτημα δεν είναι μια ούτε είναι κοινή για όλους. Το κάθε brand οφείλει να λάβει υπόψη του μια σειρά από παράγοντες πριν δώσει απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Ιδιαίτερα σημαντικό ωστόσο είναι το να αντιληφθούμε πως στη διαφήμιση στα social media δεν έχει τόση σημασία το budget (που σίγουρα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο), όσο το να αξιοποιηθεί σωστά.
Το πρώτο ερώτημα λοιπόν που θα πρέπει να υποβάλλουμε στον εαυτό μας είναι «γιατί κάνω διαφήμιση στα social media;» καθώς και το «αξιοποιώ σωστά τα χρήματά μου;».
Αρχικά θα πρέπει να θέσετε ένα ξεκάθαρο στόχο. Τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε με τη διαφήμισή της επιχείρησής σας στα social media; Να προσελκύσετε νέους ακολούθους; Να κάνετε πωλήσεις ή απλώς να χτίσετε την εταιρική ταυτότητά σας; Έχοντας έναν σαφή στόχο μπορείτε στη συνέχεια αρχικά να επιλέξετε τις κατάλληλες πλατφόρμες που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας και στη συνέχεια τα αντίστοιχα ψηφιακά εργαλεία. Άλλωστε, έχοντας έναν ξεκάθαρο στόχο θα μπορέσετε στη συνέχεια να δείτε με ακρίβεια εάν τα χρήματα που ξοδεύετε πιάνουν όντως τόπο.
Ακολουθεί η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής. Θα πρέπει η διαφήμιση σας στα social media να μην χαρακτηρίζεται από προχειρότητα ή επιπολαιότητα. Αφιερώστε χρόνο ώστε να σχεδιάσετε βήμα, βήμα το μονοπάτι που θα ακολουθήσετε προκειμένου να πετύχετε τον στόχο σας. Σε ποια ψηφιακά εργαλεία αξίζει να επενδύσετε τα χρήματα σας και τι είναι καλύτερο για εσάς; Σε αυτό το στάδιο μπορείτε να μελετήσετε τη στρατηγική που ακολουθούν ανταγωνιστές σας, και να προσαρμόσετε τις δικές σας αντίστοιχες ενέργειες. Παράλληλα, είναι σημαντικό να εξετάσετε και τις πλατφόρμες που επιλέγουν οι ανταγωνιστές σας για τις διαφημίσεις τους αλλά και το πως εσείς μπορείτε να επωφεληθείτε από τα λάθη ή τις αστοχίες τους.
Στη διαφήμιση στα social media σίγουρα τα χρήματα που θα δαπανήσετε παίζουν καθοριστικό ρόλο. Ωστόσο από μόνα τους δεν εξασφαλίζουν υψηλές αποδόσεις και το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μεγαλύτερη βαρύτητα θα πρέπει να δώσετε στην ποιότητα των διαφημιστικών μηνυμάτων σας. Επενδύστε σε έξυπνες διαφημίσεις, πρωτότυπες με ψυχαγωγικό και ενημερωτικό χαρακτήρα. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε να προσελκύσετε το κοινό σας και φυσικά να χτίσετε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία. Μια διαφήμιση που θα κάνει τη διαφορά δεν αποκλείεται άλλωστε να γίνει και… viral, και έτσι ξοδεύοντας ελάχιστα χρήματα να πετύχετε αποτελέσματα που δεν τα είχατε καν φανταστεί ποτέ.
Είναι πολύ σημαντικό να μελετήσετε την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών σας. Στα social media ads μπορείτε σε πραγματικό χρόνο να βλέπετε εάν η κάθε ενέργεια σας αποδίδει ή όχι. Με τον τρόπο αυτό έχετε τη δυνατότητα να προχωράτε σε τροποποιήσεις και να βελτιώνετε την απόδοση των διαφημίσεών σας. Πριν επενδύσετε τον προϋπολογισμό σας σε μια διαφημιστική εκστρατεία είναι καλό να πειραματιστείτε. Να δοκιμάσετε παράλληλες καμπάνιες για να δείτε τι αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα, με τα λιγότερα χρήματα. Στη συνέχεια θα έχετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα χρήματα που πρέπει να ξοδέψετε.