Εάν δεν είναι στο Instagram, δεν είναι στη μόδα!
Το Instagram είναι κάτι παραπάνω από ένα δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας εκατοντάδων χρηστών του διαδικτύου, που ξοδεύουν αρκετές ώρες μέσα στη μέρα σερφάροντας και σκορπώντας “καρδούλες”. Ταυτόχρονα ωστόσο αποτελεί και ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε επιχείρηση που θέλει να προβάλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, να αυξήσει τις πωλήσεις της και φυσικά τη δημοτικότητά της. Όπως σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα έτσι και στο Instagram μπορεί κανείς να εφαρμόσει πρακτικά tips τα οποία θα τον βοηθήσουν να αυξήσει τη δημοτικότητά του.
1. Βγείτε δημόσια
Βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ένας χρήστης να ανακαλύψει τη σελίδα σας στο Instagram είναι το να είναι αυτή… δημόσια! Μπορεί να φαντάζει απλό αλλά σίγουρα δεν είναι αυτονόητο για όλους όσοι ξεκινάνε να χτίσουν την online παρουσία τους στο Instagram. Σιγουρευτείτε ότι το προφίλ σας δεν είναι ιδιωτικό και ότι έχετε επιλέξει τη δημόσια προβολή του περιεχομένου της σελίδας σας, ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτήν όλοι οι χρήστες του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Με αυτό τον τρόπο χρήστες οι οποίοι δεν σας ακολουθούν, αλλά επιχειρούν μια αναζήτηση στο Instagram η οποία μπορεί να καταλήξει στη σελίδα σας, θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο περιεχόμενό σας και φυσικά θα μπορούν να σας ακολουθήσουν και να συμπεριληφθούν στη λίστα του κοινού σας.
2. Τα #hashtags
Ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος να προβάλετε τη σελίδα της επιχείρησής σας στο Instagram είναι μέσω της χρήσης των περίφημων #hashtags. Πρόκειται για λέξεις οι οποίες συνοδεύονται από τον χαρακτήρα # και οι οποίες βοηθούν την κατηγοριοποίηση του περιεχομένου που διαδίδεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρακτικά, εάν διαθέτετε μια επιχείρηση εστίασης και ανεβάζετε στο Instagram φωτογραφίες με φαγητά τα οποία υπάρχουν στο μενού σας, τότε σίγουρα πρέπει να χρησιμοποιήσετε σχετικά #hashtags τα οποία αυτόματα θα χαρακτηρίζουν τη φωτογραφία σας, ενώ ταυτόχρονα όσοι χρήστες αναζητούν σχετικό περιεχόμενο μέσω των εν λόγω #hashtags θα έχουν πρόσβαση και στις φωτογραφίες σας. Κατά μέσο όρο στο Instagram ένα post, για να έχει καλά ποσοστά αλληλεπίδρασης, πρέπει να έχει 15 #hashtags. Ένας κανόνας προτείνει 5 γενικά #hashtags, 5 πιο συγκεκριμένα σχετικά με την ανάρτησή σας και 5 σχετικά με το brand σας. Εάν η σελίδα σας διαθέτει λιγότερους από 10.000 followers αποφύγετε τη χρήση #hashtags με εκατομμύρια posts. Η ανάρτησή σας θα χαθεί μέσα σε εκατομμύρια άλλες αναρτήσεις που έχουν το ίδιο #hashtag και φυσικά δεν θα προσελκύσει νέους followers. Η χρήση πιο συγκεκριμένων #hashtags μπορεί αντίθετα θα αποφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα.
3. Προσοχή στο Shadowban
Μπορεί τα #hashtags να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη αύξηση της δημοτικότητας των posts σας στο Instagram, ωστόσο η αλόγιστη χρήση τους μπορεί να αποβεί μοιραία. Πώς; Μέσω του Instagram Shadowban. Εάν κάνετε ιδιαίτερα συχνή χρήση των ίδιων #hashtags ή χρησιμοποιείτε #hashtags ρατσιστικά ή πορνογραφικά τότε αυτόματα το Instagram αποκρύπτει το περιεχόμενο των posts σας απ’ όσους δεν σας κάνουν follow. Το ίδιο θα συμβεί εάν χρησιμοποιείτε τα ίδια #hashtags σε κάθε σας ανάρτηση ή βάζετε στα posts σας #hashtags τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί για spam ή στα οποία έχει γίνει ban. To Shadowban είναι ένα είδος αποκλεισμού με τον οποίο πρακτικά άτομα που δεν σας ακολουθούν ήδη, δεν μπορούν να δουν τα posts σας. Φυσικά κάτι τέτοιο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την εξέλιξη της σελίδας σας στο Instagram και για αυτό τον λόγο η χρήση των #hashtags πρέπει να γίνεται προσεκτικά και υπό την καθοδήγηση ειδικών, ώστε να αποφεύγονται λάθη που μπορεί να σας βάλουν σε μπελάδες. Αντί να βάζετε τα ίδια #hashtags σε κάθε σας post ή να χρησιμοποιείτε (συνήθως από απροσεξία) #hashtags τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ήδη ως ακατάλληλα, επιλέξτε να αναθέσετε τη διαχείριση του λογαριασμού της σελίδας σας σε κάποιον ειδικό που θα μπορέσει να χειριστεί αντίστοιχες καταστάσεις.
4. Περιεχόμενο
Ο βασιλιάς όλων στα social media είναι το περιεχόμενο, το περίφημο content. Δημιουργήστε ελκυστικά posts στο Instagram τα οποία θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον των χρηστών και αυξήστε τους followers αλλά και τα ποσοστά αλληλεπίδρασης μαζί τους. Καλής ποιότητας και αισθητικής φωτογραφίες, σύντομες και περιεκτικές περιγραφές και κατάλληλη επιλογή των σωστών #hashtags μπορούν να απογειώσουν τη σελίδα σας στο Instagram και να αυξήσουν τη δημοτικότητά σας. Τα σύντομα βίντεο αποτελούν ιδιαίτερα ελκυστικό περιεχόμενο, καθώς σύμφωνα με τις πρόσφατες έρευνες φαίνεται πως αυξάνουν αισθητά τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών. Μπορείτε να συμβουλευτείτε ειδικούς του χώρου ώστε να αποφανθείτε για το κατάλληλο περιεχόμενο που πρέπει να έχουν οι αναρτήσεις σας στο Instagram για να προσελκύουν περισσότερους χρήστες. Το ποιοτικό content κάνει τη σελίδα σας να διαφέρει και να ξεχωρίζει μέσα στον ανταγωνισμό, ενώ δημιουργεί φανατικό κοινό το οποίο σας ακολουθεί στο Instagram, συμμετέχει σε online συζητήσεις κάτω από τα posts σας και αλληλεπιδρά με την επιχείρηση και τα προϊόντα σας.
5. Έμφαση στα stories
Η συχνή και στοχευμένη δημιουργία ιστοριών στο Instagram, τα γνωστά stories, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αυξήσετε τους followers της σελίδας σας. Οι χρήστες ξοδεύουν αρκετές ώρες της ημέρες στο να δημιουργούν αλλά και να παρακολουθούν stories στο Instagram. Χρησιμοποιήστε τα για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να προσελκύσετε νέους followers. Για να το πετύχει κανείς αυτό με ένα story, πρέπει να ενσωματώσει μέσα στην ιστορία του #hashtags αλλά και τοποθεσίες, ώστε αυτόματα τα stories να τοποθετηθούν στις συγκεκριμένες κατηγορίες και να προσελκύσουν χρήστες που αναζητούν συναφή περιεχόμενο στο Instagram. Κατά μέσο όρο η δημιουργία 1-2 stories την ημέρα μπορεί να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και να αυξήσει την αλληλεπίδραση της σελίδας σας με τους χρήστες.
6. Βγείτε live!
Εάν τα βίντεο μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες σας, τα live μπορούν σίγουρα τότε να το απογειώσουν. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα συνηθισμένη πλέον τακτική που ακολουθούν αρκετές σελίδες στο Instagram καταφέρνοντας έτσι να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ακολούθων τους, να διατηρούν μια πιο προσωπική σχέση μαζί τους και φυσικά να αυξάνουν το κοινό τους. Σε ένα live θα μπορούσατε να κάνετε έναν διαγωνισμό για προϊόντα της εταιρίας σας, να παρουσιάσετε μια καινούργια σας υπηρεσία ή ένα προϊόν ή απλά να συζητήσετε με τους χρήστες σας, να ακούσετε τα παράπονά τους, να καταγράψετε τα ενδιαφέροντά τους και φυσικά να συγκεντρώσετε πολύτιμα στοιχεία για τη σχεδίαση της digital marketing στρατηγικής σας.
7. Εταιρικό προφίλ
Το Instagram είναι ένα πολυδύναμο εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Η μετατροπή του λογαριασμού σας σε εταιρικό προφίλ είναι κάτι παραπάνω από σημαντική. Το Instagram σας δίνει τη δυνατότητα να υιοθετήσετε ένα πιο επαγγελματικό προφίλ στην πλατφόρμα του, ενώ με έναν εταιρικό λογαριασμό έχετε πρόσβαση σε επιπλέον στατιστικά στοιχεία και δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των ακολούθων σας, από τα οποία μπορείτε να συγκεντρώσετε πολύ σημαντικές πληροφορίες για την digital marketing στρατηγική σας. Η χρήση εταιρικού λογαριασμού σε συνδυασμό με την ανάθεση του λογαριασμού σας σε έναν ειδικό από τον χώρο του digital marketing μπορούν να απογειώσουν τη σελίδα σας, αυξάνοντας τους χρήστες που σας ακολουθούν, την αλληλεπίδρασή τους με το περιεχόμενό σας καθώς και την εν γένει σημαντική βελτίωση της ψηφιακής σας παρουσίας.