Τα social media είναι ένα πολύτιμο ψηφιακό εργαλείο στα χέρια κάθε επιχείρησης. Αποτελούν ένα κανάλι επικοινωνίας του brand με το κοινό του και μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να αυξήσει τις πωλήσεις και τη δημοτικότητά της. Ωστόσο, αν δεν τα χειριστούμε σωστά μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στη φήμη και την υπόληψη ενός brand. Δεν είναι λίγα άλλωστε τα περιστατικά γνωστών εταιριών που είδαν την αξιοπιστία τους να γκρεμίζεται μέσα σε μία νύχτα, εξαιτίας λάθος επικοινωνιακής διαχείρισης που ακολούθησαν στα social media.
Τι πρέπει λοιπόν να αποφύγουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πως μπορεί ένα brand να χτίσει μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα χωρίς «χαρακιές» από ανεπανόρθωτα λάθη;
Τα social media χρειάζονται πρωτοτυπία, φαντασία και δημιουργικότητα. Θα πρέπει συνεπώς να αποφύγουμε πάση θυσία την αντιγραφή περιεχομένου. Εκτός του ότι δείχνει έλλειψη επαγγελματισμού, η αντιγραφή θα βλάψει συθέμελα την αξιοπιστία ενός brand, το οποίο θα περάσει σε δεύτερη μοίρα στα μάτια των καταναλωτών. Δημιουργήστε πρωτότυπο και ελκυστικό περιεχόμενο, το οποίο θα εκφράζει τις αξίες και τη φιλοσοφία του δικού σας brand, αποφεύγοντας φυσικά τις… απομιμήσεις.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στρέφονται σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές προκειμένου να αναζητήσουν πληροφορίες για ένα προϊόν, να μάθουν τα στοιχεία επικοινωνίας με μια επιχείρηση ή απλώς να υποβάλλουν ένα ερώτημα. Αν δεν λάβουν τη σωστή και άμεση εξυπηρέτηση, τότε αυτό σίγουρα θα τους απογοητεύσει. Φροντίστε ώστε να δημιουργήσετε ένα τμήμα εξυπηρέτησης που θα ασχολείται με τους χρήστες των social media και χτίστε μια σταθερή σχέση επικοινωνίας και αλληλοεπίδρασης με το κοινό σας.
Στο ίδιο μήκος κύματος θα πρέπει να επενδύσετε στο community management το οποίο όταν απουσιάζει, δημιουργεί μια αίσθηση εγκατάλειψης των social media. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το ύφος που θα υιοθετήσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα απαντάτε τα σχόλια των χρηστών και τις κριτικές τους. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που ένα άστοχο αστείο ή μια εντελώς λάθος απάντηση σε μια κακόβουλη κριτική επέφεραν καταστροφικές επιπτώσεις στη φήμη ενός brand.
Στα social media θα πρέπει επίσης να αποφύγετε τις πρόχειρες λύσεις. Καλύτερα να ανεβάσετε λιγότερες αναρτήσεις, παρά αναρτήσεις με λάθος περιεχόμενο οι οποίες θα αποπνέουν μια έντονη αίσθηση προχειρότητας και έλλειψης επαγγελματισμού. Αντίστοιχα, φροντίστε ώστε να δημιουργείτε διαφορετικό περιεχόμενο για την κάθε πλατφόρμα και όχι απλώς να μεταφορτώνετε τα ίδια πράγματα σε όλα τα social media σας. Αυτό δείχνει άλλωστε επαγγελματισμό και μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο να χτίσετε μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα στο διαδίκτυο.
Πάση θυσία λοιπόν θα πρέπει να αποφύγετε τις βεβιασμένες και σπασμωδικές αντιδράσεις στα social media και να υιοθετήσετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική με ξεκάθαρους στόχους. Σχεδιάστε προσεκτικά την Digital Marketing στρατηγική που θα ακολουθήσετε στα social media, ώστε να έχετε μια πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα για το ύφος των αναρτήσεων σας, τον τρόπο εξυπηρέτησης των χρηστών αλλά και ευρύτερα το είδος της επικοινωνίας που θέλετε να αναπτύξετε με το κοινό σας. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγετε ανεπανόρθωτα λάθη και θα είστε σε θέση να έχετε λύσεις, άμεσα, για κάθε πρόβλημα που τυχόν ανακύπτει για το brand σας.