Για να μπορέσει να ξεχωρίσει μια επιχείρηση στον σύγχρονο και άκρως ανταγωνιστικό ψηφιακό κόσμο θα πρέπει αναμφίβολα να επενδύσει στο Digital Marketing. Αποτελεί άλλωστε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια κάθε επιχείρησης που θέλει να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά, να προσελκύσει νέους πελάτες και να χτίσει μια σχέση επικοινωνίας και εμπιστοσύνης με το κοινό της. Υπάρχουν ωστόσο και ορισμένα λάθη, στα οποία αναπόφευκτα πέφτουν αρκετές μικρές ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία ή κατάρτιση σχετικά με το Digital Marketing. Τα λάθη αυτά σίγουρα πρέπει πάση θυσία να το αποφεύγουμε, καθώς μας κρατάνε πίσω και μας εμποδίζουν από το απολαύσουμε στο μέγιστο το οφέλη από μια σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.
Ας δούμε λοιπόν 5 από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση στο Digital Marketing!
Το παν στο Digital Marketing είναι να τίθεται σε προτεραιότητα ο χρήστης, ο αποδέκτης δηλαδή των προωθητικών μηνυμάτων που επικοινωνεί ένα brand διαδικτυακά. Η απουσία αλληλεπίδρασης είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό λάθος στο οποίο πέφτουν αρκετές επιχειρήσεις. Προσπαθήστε να δείξετε στους χρήστες του διαδικτύου πως είστε εκεί για να ακούσετε και να καταγράψετε τη φωνή τους, καθώς και πως αφιερώνετε χρόνο για να ανταποκριθείτε στα αιτήματά τους. Είναι σημαντικό μια ολοκληρωμένη Digital Marketing στρατηγική να δίνει μεγάλη βαρύτητα στο κομμάτι της αλληλεπίδρασης. Απαντήστε σε απορίες και κολακευτικά σχόλια χρηστών, δώστε λύσεις σε παράπονα και καταγγελίες ή χρησιμοποιήστε κάθε άλλο ψηφιακό εργαλείο για να δείξετε ότι είστε εκεί και ακούτε τους πελάτες σας.
Τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για μια Digital Marketing στρατηγική μας παρέχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη βάση δεδομένων. Πρόκειται για δεδομένα αναφορικά με τη συμπεριφορά των πελατών μας, τα ενδιαφέροντά τους, τον τόπο κατοικίας τους καθώς και μια σειρά από άλλα δημογραφικά στοιχεία. Μην τα αφήνετε ανεκμετάλλευτα. Τα δεδομένα αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να αφουγκραστείτε καλύτερα τις ανάγκες των πελατών σας και φυσικά να προσαρμόσετε τις προωθητικές ενέργειές σας ώστε να γίνουν πιο ελκυστικές.
Digital Marketing στρατηγική χωρίς… στρατηγική; Κι όμως δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που επί της ουσίας δεν δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο κομμάτι της στρατηγικής τους. Κατά συνέπεια πέφτουν σε ένα ακόμη μεγάλο σφάλμα, καθώς αφήνουν πολλές ευκαιρίες να περάσουν ανεκμετάλλευτες ενώ παράλληλα το αποτέλεσμα των προωθητικών ενεργειών τους δεν είναι το αναμενόμενο. Σχεδιάστε προσεκτικά και βήμα, βήμα τη στρατηγική σας, δίνοντας βάση στις ενέργειες που πρέπει να υλοποιήσετε, μέσα σε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα και θέτοντας αντικειμενικούς και ρεαλιστικούς στόχους.
Ένα ακόμη λάθος το οποίο πρέπει να αποφύγετε όταν διαμορφώνετε τη Digital Marketing στρατηγική σας είναι το να δώσετε προτεραιότητα στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα. Στόχος σας δεν θα πρέπει να είναι το να προβάλλετε την επιχείρησή σας σε όσο το δυνατόν περισσότερους υποψήφιους πελάτες, με την ελπίδα πως ένα μεγάλο ποσοστό αυτών θα ανταποκριθεί στο κάλεσμά σας. Αντιθέτως, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στην ποιότητα. Στοχεύστε το κατάλληλο κοινό, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το οποίο είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρεται για το δικό σας brand.
Στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλός. Ένα λάθος που κάνουν αρκετά brand όταν διαμορφώνουν την ψηφιακή παρουσία τους είναι να μην υπολογίζουν τους αντιπάλους τους ή τουλάχιστον να μην δίνουν τη δέουσα προσοχή σε αυτούς. Φροντίστε ώστε να συνδυάσετε κάθε Digital Marketing εκστρατεία με μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς. Μελετήστε προσεκτικά τους ανταγωνιστές σας, διαμορφώστε μια άποψη για τον τρόπο που αυτοί κινούνται στο ψηφιακό περιβάλλον και βρείτε τα «κενά» στα οποία μπορείτε να διεισδύσετε και να κερδίσετε έδαφος.